• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030502852
  • خبرنگار : 71661

ایتالیا حمایت مالی از آنروا را از سر می‌گیرد

ایتالیا حمایت مالی از آنروا را از سر می‌گیرد

دولت ایتالیا امروز (شنبه) اعلام کرد حمایت‌های مالی خود از آنروا را از سر خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، ایتالیا که پیش‌تر بودجه حمایتی خود برای آژانس امدادرسانی و کاریابی فلسطینیان (آنروا) را قطع کرده بود، امروز اعلام کرد ارائه این بودجه را از سر می‌گیرد.

«آنتونیو تایانی» وزیر خارجه ایتالیا گفت: «ایتالیا تصمیم گرفته حمایت مالی از پروژه‌های به‌خصوصی در حمایت از آنروا را از سر گیرد» اما به‌شرطی که مطمئن باشد حتی ذره‌ای از آن هم به جنبش مقاومت فلسطین (حماس) نخواهد رسید.

این خبر در حالی اعلام شد که «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز به رُم سفر کرده و با تایانی و «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا دیدار کرد.

تایانی گفت در دیدار با نخست‌وزیر تشکلات خودگردان، به او اطلاع داده که ایتالیا ۳۵ میلیون یورو (۳۸ میلیون دلار) بودجه جدید برای فلسطین در نظر گرفته که از این مبلغ، پنج میلیون یورو سهم آنروا خواهد بود و مابقی به طرح «غذا برای غزه» دولت ایتالیا اختصاص خواهد یافت که در همکاری با نهادهای سازمان ملل اجرا می‌شود.

مسئولیت تحویل تقریبا تمام حمایت‌ها به فلسطینیان بر عهده آنروا بود، اما در ماه ژانویه رژیم صهیونیستی این نهاد سازمان ملل را به حمایت از حماس متهم کرد و مدعی شد ده‌ها تن از اعضای آنروا در عملیات فلسطینی طوفان الاقصی علیه مواضع رژیم صهیونیستی حضور داشته‌اند.

طرح این اتهام‌های بی‌اساس باعث شد بسیاری از کشورها حمایت‌های مالی خود را از آنروا قطع کنند. البته با گذر زمان، چندین کشور به صورت تدریجی حمایت‌ها را از سر گرفته‌اند.

در ۲۲ آوریل، گزارشی که توسط گروهی از کارشناسان مستقل به ریاست «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه منتشر شد، بسیاری از اتهامات علیه آنروا را رد کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی برای اثبات ادعاهای خود باید شواهد و مدارک مستدلی ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha