• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030502863
  • خبرنگار : 71588

استقبال لبنان از تصمیم دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی

استقبال لبنان از تصمیم دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه لبنان از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری علیه عملیات رژیم صهیونیستی در شهر رفح، واقع در نوار غزه و گشایش گذرگاه زمینی این شهر برای تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به سرتاسر این باریکه، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره عملیات رژیم صهیونیستی در شهر رفح فرصت مهمی برای خاتمه بخشیدن به حملات و سیاست‌های کوچاندن از سوی رژیم صهیونیستی و آغاز یک روند سیاسی جدی و مؤثر است که به سوی راه‌حل عادلانه و همه‌جانبه برای مسأله فلسطین براساس راهکار تشکیل 2 دولتی با استناد به قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه و طرح صلح عربی پیش می‌رود.

براساس گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهند تا این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری و سایر قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی مربوطه را اجرا کند.

وزارت خارجه لبنان بر لزوم مجوز دادن به کمیته‌های بین‌المللی برای انجام تحقیقات درخصوص اقدامات و نقض‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

پیشتر آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه تل‌آویو در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد و طی ۲ جلسه به آن رسیدگی شد.

روز جمعه دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد فورا حملات خود به رفح را متوقف کند، جلوی کمک‌های بشردوستانه را نگیرد و به مقامات سازمان ملل برای بررسی جنایات، اجازه ورود به غزه را بدهد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، طی یورش‌های زمینی و هوایی متعدد خود به اراضی اشغالی فلسطین به‌ویژه سراسر غزه، جان بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را گرفته است. اکثر قربانیان این حملات، زنان و کودکان هستند. در همین حال خبری از ورود کاروان‌های حامل کمک به غزه نیست و تعداد محدودی کامیون که وارد غزه می‌شود، هدف حملات صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha