• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030502879
  • خبرنگار : 71974

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

رئیس‌جمهور فقید در دیدار دانشجویان همواره سعه صدر داشتند

رئیس‌جمهور فقید در دیدار دانشجویان همواره سعه صدر داشتند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سعه صدر آیت الله رئیسی در دیدار با دانشجویان گفت: در دیدار رئیس جمهور فقید با تشکل‌های دانشجویی، برخی از دانشجویان به دلیل روحیه انتقادی و آزادگی ادبیاتی به کار بردند که باعث گلایه رئیس جمهور شد؛ اما ایشان در زمان حضور در جلسه گلایه‌ای از این موضوع نداشتند؛ اما با وجود بی‌انصافی در برخی از نظرات ایشان خود را ذی حق نمی‌دانستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور فقید و همراهانش اظهار کرد: جامعه ما متهم شده است که اجازه بروز آرا نمی‌دهد و برچسب ساکت کردن منتقدان به جامعه ایرانی داده شده است؛ اما بیش از یک ماه است که شاهد برخورد پلیسی با دانشجویان و اساتید دانشگاهی در آمریکا هستیم که فریاد حق‌خواهی می‌دهند.

وی افزود: مطالبه این دانشجویان و اساتید دانشگاهی چیست؟ آنها از روسای  دانشگاه خود می‌خواهند که با یک رژیم کودکش قرارداد همکاری نداشته باشد، علاوه بر این نمونه شاهد اخراج کارکنان گوگل به دلیل اعتراض سرمایه‌گذاری یهودیان در این شرکت هستیم.

به گفته وی؛ اعتراض به این جنایات باعث اخراج دانشجویان و اساتید توسط مدعیان آزادی شده است، نگاهی که اسلام به انسان دارد، براساس ارزش‌های انسانی است و محدودیت‌ها نیز شامل بخش‌هایی است که روح انسانی را از پرواز باز می‌دارد، آیا دینی که فحشا را اشاعه می‌دهد می‌تواند آزادی را نمایندگی کند؟

رستمی بیان کرد: این مواجه در مقابل جریانی است که فحاشی و برهنگی را عادی‌سازی می‌کنند، این موج برای سوءاستفاده از کلمات برای بی‌بندوباری است. بسیاری از مدعیان شناخت و خبر در مقابل عظمت مردم تبریز و تهران و سایر نقاط کشور به منظور بدرقه رئیس‌جمهور صورت گرفت، سکوت کردند.

وی افزود: کشور ما پیش از انقلاب چهار شاه داشت و همه اینها در بیرون از خاک ایران و در غربت فوت کردند، چرا در مرگ این‌ها مردم نه تنها ناراحت نشدند؛ بلکه جشن گرفتند، در حالی که در زمان تشییع پیکر شهید جمهور شاهد موج سراسری ناراحتی میان مردم بودیم گویی که مردم یکی از عزیزان خود را از دست دادند. فهم مشارکت مخلصانه مردم در مراسم وداع با رئیس‌جمهور نیازمند بررسی و بازشناسی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به سعه صدر آیت‌الله رئیسی در دیدار با دانشجویان گفت: در دیدار رئیس‌جمهور فقید با تشکل‌های دانشجویی، برخی از دانشجویان به دلیل روحیه انتقادی و آزادگی ادبیاتی به کار بردند که باعث گلایه رئیس‌جمهور شد؛ اما ایشان در زمان حضور در جلسه گلایه‌ای از این موضوع نداشتند و گلایه‌هایی را با من مطرح کردند؛ اما با وجود بی‌انصافی در برخی از نظرات ایشان خود را ذی حق نمی‌دانستند.

وی با اشاره به پشتکار ایشان بیان کرد: در سفر استانی ایشان به قم به دلیل تراکم برنامه از ایشان خواستم که استراحت کنند، ایشان عنوان کردند که باید برای طبقات پایین جامعه و محرومان بیشتر از این کار کرد، حتی سرتیم محافظت ایشان به من گفتند که از مقام معظم رهبری بخواهید که به آیت‌الله رئیسی امر کنند که ایشان قدری استراحت کنند.

رستمی بیان کرد: شما دانشجویان و شرکت‌کنندگان در این مسابقات زبان بیان قوی‌تر دارید، شما باید دیدگاه‌ها و مطالبات مردمی را از این نظرات استخراج کنید، در این مسیر باید روشنگر باشید. جایی که تمام امیراطورهای دنیا و رسانه در اختیار رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد، باید در این خصوص روشنگری و جهاد تبیین صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha