• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1403030502888
  • خبرنگار : 71460

شروع رولان گاروس/ جوکوویچ، سینر و آلکاراس مثلث قهرمانی

شروع رولان گاروس/ جوکوویچ، سینر و آلکاراس مثلث قهرمانی

مسابقات تنیس رولان گاروس با حضور برترین تنیسورهای جهان از فردا یکشنبه در پاریس شروع می‌شود تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها در سال ۲۰۲۴ مشخص شود.

به گزارش ایسنا،  مسابقات تنیس آزاد فرانسه یکی از چهار گرند اسلم فصل است که به عنوان رولان گاروس نیز شناخته می شود. این رقابتها از فردا یکشنبه شروع می‌شود.  

اولین مسابقات اوپن فرانسه در سال ۱۸۹۱ برگزار شد. از سال ۱۹۲۸ این مسابقات در ورزشگاهی برگزار می‌شود که به نام رولان گاروس خلبان فرانسوی که یک ماه قبل از پایان جنگ جهانی اول و یک روز قبل از تولد ۳۰ سالگی خود در عملیات درگذشت نامگذاری شده است.

تاریخچه مسابقات

در سال ۱۹۲۷، تنیس بازان برجسته فرانسوی یعنی ژان بوروترا، هانری کوشه، ژاک بروگنون و رنه لاکوست، ملقب به "چهار تفنگدار"، برنده مسابقات تیمی بین المللی دیویس کاپ در فیلادلفیا (ایالات متحده آمریکا) شدند و تیم میزبان را در فینال شکست دادند. یک سال بعد، فرانسوی ها از عنوان قهرمانی‌شان دفاع کردند و به همین دلیل ورزشگاه رولان گاروس در سال ۱۹۲۸ در پاریس ساخته شد و قرار شد هر ساله رقابت های تنیس رولان گاروس در این زمین برگزار شود.

مسابقات آزاد فرانسه هر ساله در زمین های این مجموعه تنیس برگزار می شود (به استثنای سال ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۵ به خاطر جنگ جهانی).  مسابقاتی که از یکشنبه ۶ خرداد شروع می‌شود صد و بیست و هشتمین دوره رقابت‌هاست.

رکورد شکن ها

رکورددار تعداد قهرمانی در مسابقات آزاد فرانسه در بخش انفرادی مردان، رافائل نادال تنیسور اسپانیایی است (۱۴ عنوان قهرمانی از جمله پنج عنوان متوالی بین سالهای ۲۰۱۰-۲۰۱۴). در میان زنان نیز کریس اورت آمریکایی هفت بار (۱۹۷۴، ۱۹۷۵، ۱۹۷۹، ۱۹۸۰، ۱۹۸۳، ۱۹۸۵، ۱۹۸۶) قهرمان شده است.

اوپن فرانسه ۲۰۲۳

این مسابقات از ۲۸ می تا ۱۱ ژوئن در پاریس برگزار شد و صندوق جایزه آن ۴۹.۶ میلیون یورو بود و نواک جوکوویچ صربستانی عنوان نخست را به دست آورد و در بخش زنان نیز  لهستان ایگا سویاتک قهرمان شد.

در رقابت های دونفره مردان، ایوان دودیگ کروات و آستین کرایچک آمریکایی قهرمان شدند و در دونفره زنان - ژی شووی (تایوان) و وانگ شینیو (چین) عنوان نخست را کسب کردند.

این مسابقه از یکشنبه ۲۶ می تا ۹ ژوئن در پاریس برگزار خواهد شد. مجموع بودجه این دوره از رقابت‌ها تقریباً ۵۳.۵ میلیون یورو خواهد بود. برندگان مسابقات انفرادی مردان و زنان هر کدام ۲.۴ میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

علاوه بر نواک جوکوویچ، می‌توان از یانیک سینر ایتالیایی و کارلوس آلکاراس اسپانیایی نیز به عنوان بخت های دیگر قهرمانی یاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha