• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030502892
  • منبع : نهادها و احزاب

جمعی از اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهان حامی دولت سیزدهم:

افتخار می‌کنیم که سه سال پیش به آیت‌الله رئیسی رای دادیم

افتخار می‌کنیم که سه سال پیش به آیت‌الله رئیسی رای دادیم

کنشگران اصلاح‌طلب و تحول‌خواه حامی دولت مردمی با صدور بیانیه‌ای، شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالْمُوفُونَ بِعَهْدِهِمْ إِذَا عَاهَدُوا وَالصَّابِرِینَ فِی الْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ وَحِینَ الْبَأْسِ أُولَٰئِکَ الَّذِینَ صَدَقُوا وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُتَّقُونَ/ بقره- ۱۷۷

حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور عزیز، وزیر امور خارجه پرتلاش، امام‌جمعه محبوب تبریز، استاندار پرتلاش آذربایجان شرقی و سایر همراهان، کشورمان را در اندوه و غم فرو برده است. اکنون اما شهید بزرگوار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور خستگی‌ناپذیر ایران بعد از بدرقه میلیونی ایرانیان، در جوار امام رئوف آرام گرفته و به واسطه وفاداری و صبر و صداقت از خوان پربرکت رحمت الهی برخوردار شده است.

رئیس‌جمهوری که در کمتر از سه سال توانست ضمن وفای به عهدی که با مردم بسته بود، استانداردهای مردم‌داری و تلاش و همت برای حل مشکلات کشور را ارتقا داده و به معنای واقعی کلمه رئیس‌جمهوری برای همه ملت ایران در اقصی نقاط کشور باشد. او که در رقابت‌های انتخاباتی برخلاف بسیاری دیگر مسیر اتهام‌زنی و تخریب را نپیمود و به نماد اخلاق و صبر بدل شد. نه از قدرت و جایگاهش برای تضعیف و کنایه به مخالفان استفاده کرد و نه با بهانه‌جویی و مقصر جلوه‌دادن دولت‌های قبل، از مسئولیت شانه خالی کرد.

برخلاف برخی مدیران سابق، با فساد حامیان خود و دولتیان هم مماشات نکرد و خط قرمز او نه کابینه‌اش که منافع مردم بود. هر چند امروز او در میان ما نیست اما مسیری که با عبور از قبیله‌گرایی‌های سیاسی مرسوم، برای خدمت به همه ایرانیان گشود به عنوان یادگار ارزشمند او پیش روی مدیران کشور باقی مانده است.

بدون‌شک نمی‌توان از دستاوردهای دولت سیزدهم سخن گفت و از سکان‌دار شایسته سیاست خارجی ایران در این سال‌ها غافل شد. شهید امیرعبداللهیان با هوشمندی توانست از دوگانه‌سازی‌های کاذبی که در سیاست خارجی کشور شکل گرفته بود، عبور کند و منافع ملی ایران را با هنرمندی در «میدان دیپلماسی» منطقه‌ای و جهانی دنبال نماید. در الگویی که امیرعبداللهیان دنبال می‌کرد تعارضی بین تعمیق روابط با همسایگان، حمایت از جبهه مقاومت و دیپلماسی عزتمندانه ملی وجود نداشت. او با دانش آکادمیک و تجربه حاصل از سال‌ها فعالیت دیپلماتیک در بدنه وزارت خارجه توانست بهترین وزیر خارجه تاریخ ایران باشد و هم زبان گویای کودکان مظلوم غزه و در عین حال از پتانسیل جهانی گفتمان مقاومت برای رساندن پیام صلح و دوستی ایرانیان بهره بگیرد.

ما به عنوان جمعی از کنشگران اصلاح‌طلب و تحول‌خواه حامی رییس جمهور شهید در انتخابات ۱۴۰۰، امروز به تصمیم سه سال قبل خود برای رای به ایشان افتخار می‌کنیم و ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و اعلام همدردی با مردم داغدار ایران، این امید را داریم که رئیس‌جمهور بعدی، هر که باشد مشی و مرام او را در بی‌توجهی به تخریب‌ها و تهمت‌های حسودان و معاندان و تلاش صادقانه برای بهبود معیشت و رفاه مردم دنبال نماید.

یقین داریم مردم قدرشناس ایران در رای به جانشین آن شهید مظلوم، میزان نزدیکی و دوری هر یک از نامزدها را به برنامه راهبردی «دولت مردمی، ایران قوی» در نظر خواهند داشت.

به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی

به صد دفتر نشاید گفت شرح حال مشتاقی»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha