• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030502901
  • خبرنگار : 30147

فرماندار تشریح کرد

اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سبزوار

اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار سبزوار گفت: طی دو سال اخیر که مسئولیت فرمانداری شهرستان را برعهده دارم ۳۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال بخش‌های مختلف در سبزوار احیاء و یا فعالیت آنها بهبود یافته است.

حسین ابراهیمی کردیانی در گفت و گو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت خادم‌الرضا (ع) آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، افزود: خدمات و دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی طی این ۳ سال در شهرستان سبزوار ماندگار شده است.

وی بابیان اینکه اقدامات دولت سیزدهم در این 3 سال موجب افزایش میزان رضایت‌مندی مردم شهرستان سبزوار شد، عنوان کرد: طی این مدت تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف، به‌خصوص بخش‌های اقتصادی و عمرانی صورت گرفت.

فرماندار سبزوار اظهار کرد: با توجه به نگاه استان و تلاش مسئولان در شهرستان به گشایش اقتصادی، طی این مدت حدود ۳۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال بخش‌های مختلف شامل صنعت، کشاورزی، معادن و... در سطح سبزوار احیاء و یا فعالیت آنها بهبود یافت.

وی بیان کرد: برخی از این واحدها علیرغم هزینه‌های سنگین انجام‌ شده حدود ۱۱ سال غیرفعال بودند که تعدادی از آنها طی سال گذشته و امسال به بهره‌برداری رسیده و فعالیت خود را آغاز نمودند.

ابراهیمی کردیانی از کشتارگاه طیور شهرستان به‌عنوان یکی از این پروژه‌هایی که پس از ۱۱ سال احیاء شد خبر داد و گفت: همانند این پروژه ۳۰ واحد دیگر در شهرستان با تلاش‌های صورت گرفته به چرخه تولید بازگشتند و احیاء و راه‌اندازی شدند و زمینه اشتغال پایدار را در منطقه فراهم نمودند.

راه‌اندازی مجدد ۵ واحد بزرگ طیور و دامپروری از ابتدای امسال

وی همچنین از به بهره‌برداری رسیدن واحدهای جدید در شهرستان طی دو سال اخیر که مسئولیت فرمانداری شهرستان را برعهده دارد خبر داد و گفت: در بخش شیلات و آبزی‌پروری، پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان جهش قابل‌توجهی نسبت به گذشته داشته است.

اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سبزوار

فرماندار سبزوار افزود: طی این مدت واحدهای پویا و فعالی در عرصه آبزی‌پروری به‌خصوص ماهیان خاویاری در شهرستان راه‌اندازی شدند و اکنون شهرستان سبزوار در تولید ماهیان خاویاری به قطب مهم استان تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به احیاء و راه‌اندازی مجدد ۵ واحد بزرگ طیور و دام‌پروری از ابتدای امسال در شهرستان عنوان کرد: برخی واحدها نیز توسعه پیدا کرده‌اند که صنایع تبدیلی واحد تولید شیر خشک شهرستان از آن جمله بود.

آغاز گازرسانی به ۲۸ روستا

ابراهیمی کردیانی همچنین به وضعیت گازرسانی به روستاهای شهرستان اشاره و عنوان کرد: از سال گذشته گازرسانی به ۲۸ روستا آغاز شد که تاکنون تعداد قابل ‌توجهی به بهره‌برداری رسیده و امسال نیز ۸ روستا در بخش مرکزی و ۵ روستا از این ۲۸ روستا در بخش روداب آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت به خراسان رضوی، پروژه فاضلاب شهر به‌ عنوان مهمترین پروژه تکمیل شد و بیش از ۹۹ درصد شهر سبزوار تحت پوشش جمع‌آوری فاضلاب قرار گرفت.

فرماندار سبزوار بابیان اینکه بعد از سفر هیات دولت به خراسان رضوی عملیات احداث منبع ۱۰ هزار مترمکعبی در شهرستان آغاز شد، گفت: اکنون پروژه از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده و طی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این منبع آبی بخش قابل‌توجهی از نگرانی‌های مربوط به تنش‌های آبی در ایام مختلف به‌خصوص تابستان رفع می‌شود و به پایداری آب شهر سبزوار کمک شایانی خواهند نمود.

ابراهیمی کردیانی در ادامه با اشاره به آب‌رسانی به روستاهای بخش محروم روداب، اظهار کرد: تا حدودی مشکلات تعداد قابل‌ توجهی از روستاها در این بخش رفع شده است، البته تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر مشکلات تنش آبی در این بخش به حداقل خودش برسد.

وی بیان کرد: برقراری پروازهای فرودگاه سبزوار از دیگر اقدامات انجام‌شده طی دو سال اخیر بود، گرچه اکنون در هفته یک پرواز داریم اما به‌ زودی تعداد پروازهای فرودگاه افزایش خواهد یافت.

فرماندار سبزوار همچنین با اشاره به احیاء تسهیلات ماده ۵۶ راه‌آهن سبزوار افزود: به‌ زودی پیمانکار فعالیت خود را آغاز خواهد نمود.

بهره‌مندی ۱۷ روستای شهرستان از نعمت آسفالت

وی عنوان کرد: طی سال گذشته بالغ‌بر ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان انجام‌شده و وضعیت رویه جاده‌های محورهای مواصلاتی با تلاش‌های صورت گرفته بهبودیافته و امسال هم این روند ادامه خواهد یافت.

ابراهیمی کردیانی بابیان اینکه سال گذشته ۱۷ روستای شهرستان از نعمت آسفالت معابر و اجرای طرح هادی بهره‌مند شدند، اذعان کرد: این اقدامات رضایتمندی بسیار خوبی را در سطح این روستاها ایجاد کرد و امسال هم تداوم خواهد یافت و آسفالت چند روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

نهضت ملی مسکن از پروژه‌های شاخص دولت سیزدهم

وی در خصوص وضعیت نهضت ملی مسکن که از پروژه‌های شاخص دولت سیزدهم است، گفت: با توجه به سیاست‌های نهضت ملی مسکن در سطح روستا و شهر سبزوار اقدامات بسیار خوبی انجام شد که تداوم آن را امسال با جدیت بیشتری پیگیر خواهیم بود.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این اقدام دولت به سرانجام برسد، افزود: با توجه به سهمیه‌ای که برای سهمیه روستایی هم اعلام‌ شده پیگیر هستیم تا اقدامات نهایی نیز انجام شود.

اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سبزوار

وی اظهار کرد: اگرچه برای تأمین برق صنایع شهرستان با مشکلاتی مواجه بودیم اما اجرای پروژه ایستگاه پست فشارقوی که در دهه فجر ۱۴۰۱ کلنگ آن به زمین خورد و اکنون پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و تا دو ماه آینده وارد مدار خواهد شد در تأمین برق شهرک‌های صنعتی شهرستان مشکلات تا حدودی رفع خواهد شد.

ابراهیمی کردیانی همچنین از در دستور کار قرار داشتن ایجاد پست فشارقوی توحید شهر خبر داد و گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات در اختیار راه و شهرسازی برای برق مسکن ملی تأمین‌ شده و کار جانمایی آن در حال انجام است.

وی بابیان اینکه به‌ زودی عملیات اجرایی پست فشارقوی توحید شهر آغاز خواهد شد، ادامه داد: فاضلاب شماره ۲ شهر سبزوار توسط بخش خصوصی آغازشده و طی یک ماه آینده تجهیزات فاضلاب از گمرک ترخیص می‌شود و بنا به‌پیش بینی‌ها طی سه تا ۴ ماه آینده وارد مدار می‌شود و به تصفیه فاضلاب شهر کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در سبزوار خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه دو دستگاه اداری را در شهرستان نداشتیم اما با پیگیری‌های انجام ‌شده نمایندگی گمرک و استاندارد فعالیت خود را در سبزوار آغاز نمودند که این دو دستگاه کمک‌های بسیاری به تسهیل امور عمومی شهرستان به‌خصوص بخش صنعت و تولیدکنندگان و همچنین صادرکنندگان و واردکنندگان دارند.

اعطای موافقت اصولی منطقه ویژه اقتصادی پس از گذشت ۱۸ سال

وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات بسیار خوب انجام‌شده در این دولت، اعطای موافقت اصولی منطقه ویژه اقتصادی شهر سبزوار است که سال گذشته پس از گذشت ۱۸ سال طی فرایند مختلف اداری و اجرایی صورت گرفت.

وی افزود: بدون شک منطقه ویژه اقتصادی که اکنون واگذاری اراضی آن به مراحل پایانی رسیده در توسعه و آینده شهرستان، استان و کشور می‌تواند اثرگذار باشد.

فرماندار سبزوار با اشاره به اینکه موافقت اصولی منطقه ویژه اقتصادی شهریورماه سال گذشته توسط دولت ابلاغ شد، بیان کرد: کار واگذاری اراضی مربوطه از طریق اداره کل اراضی استان و جهاد کشاورزی در دست پیگیری است و به ‌زودی کمیسیون ماده ۲۱ نیز برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه امیدواریم به‌ زودی واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران انجام شود، افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران خارجی استقبال خوبی داشته‌اند و امیدواریم در اولین فرصت زمینه سرمایه‌گذاری خارجی هم در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اجرایی شود.

اخذ موافقت اصولی ایجاد دانشکده دندانپزشکی

ابراهیمی کردیانی در ادامه به اقدامات انجام‌شده دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم که با پیگیری و تلاش انجام شد اخیراً موافقت اصولی ایجاد دانشکده دندانپزشکی ذیل دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد این دانشکده کمک بسیار شایانی به مردم منطقه مردم غرب خراسان رضوی دارد؛ گفت: با آماده شدن زیرساخت‌ها در حوزه دندانپزشکی، موافقت اصولی آن ابلاغ شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، منطقه غرب خراسان رضوی را تحت پوشش خود دارد و یکی از دانشگاه‌های بزرگ وزارت بهداشت و درمان است که با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون خدمات ارزشمندی را در شهرستان‌های مجاور و سبزوار داشته است، به‌ خصوص در حوزه بهداشتی در سطح روستاهای شهرستان اقدامات شایانی را شاهد بودیم.

وی اذعان کرد: طی ۱.۵ سال گذشته تاکنون حدود ۶ تا ۷ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی در سطح روستاهای شهرستان احداث‌ شده که حارث‌آباد، ابارش، منطقه قدس و... از آن جمله هستند که حتی برخی از آنها در حال ارائه خدمت هستند.

فرماندار سبزوار بابیان اینکه مرکز جامع خدمات سلامت روستای حارث‌آباد تا هفته دولت آماده ارائه خدمات خواهد شد، به بیان اقدامات صورت گرفته در بخش آموزش‌وپرورش پرداخت و گفت: در این بخش مدارسی با کمک خیرین و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی طی دو سال گذشته ایجاد و به بهره‌برداری رسیدند و چند مدرسه بزرگ دیگر نیز تا ابتدای مهرماه مورد بهره‌برداری و استفاده دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

ابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: در دانشگاه حکیم هم دو پروژه سفر هیات دولت داریم که مهمترین آن آمفی‌تئاتر ۱۲۰۰ نفری است که طی یک ماه آینده از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha