• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030502935
  • خبرنگار : 50649

معاون استاندار فارس:

راه آهن اقلید ـ یزد به بهره‌برداری می‌رسد

راه آهن اقلید ـ یزد به بهره‌برداری می‌رسد
عکس تزئینی است

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، از بهره‌برداری پروژه راه آهن اقلید ـ یزد در هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

محمود رضایی کوچی امروز، ۵ خردادماه در نشست شورای اداری استان فارس از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا به پروژه‌های عمرانی به خصوص برنامه‌های ۵ ساله در حوزه‌های آب، حمل و نقل، بهداشت و درمان، مسکن، ورزش، آموزشی، فرهنگی و خدمات عمومی سرعت بیشتری ببخشند.

وی با بیان اینکه برای این پروژه‌ها هم اعتبارات استانی و هم ملی از طریق سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهد شد، افزود: برنامه هفتم توسعه طی یکی دو هفته آینده ابلاغ خواهد شد که مبنای برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی استان است که فضاهای جدیدی برای دستگاه‌ها ایجاد خواهد کرد.

رضایی کوچی از بهره‌برداری پروژه راه آهن اقلید ـ یزد در هفته جاری با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: این یکی از پروژه‌های تأثیرگذار کشور است که نقش مهمی در توسعه استان فارس خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین از تعیین تکلیف بزرگترین پروژه ریلی جنوب کشور خبر داد و گفت: پروژه ریلی شیراز ـ بوشهر با طول ۴۵۰ کیلومتر در دست اجراست که اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شده است و روند پیشرفت پروژه کند نخواهد بود.

وی همچنین به موضوع نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در کل کشور بیش از ۴ میلیون واحد برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد که سهمیه استان فارس ۲۰۰ هزار واحد است. از فرمانداران شهرستان‌ها انتظار می‌رود در بحث واگذاری زمین، مسکن روستایی، جوانی جمعیت و ایثارگران در پروژه نهضت ملی مسکن همکاری دارشته باشند.

رضایی کوچکی با بیان اینکه همچنین طرح اعلام اجاره بها متناسب با نرخ تورم استان برای شهرهای استان به تصویب رسیده است که به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: به صورت مرتب مسائل آب در جلسه شورای آب استان بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنین اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق و آب با توجه به شروع به فصل گرما در حوزه برق، صنایع و کشاورزی را یادآور شد و گفت: ساعات کاری ادارات در ایام تابستان هم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پایان گفت: به مدد بارش‌های خوبی که در استان داشتیم به خصوص در حوزه مرکز استان قریب ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن غله را برداشت کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha