• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403030502961
  • خبرنگار : 71038

/بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان/

مشاور فرهنگی وزیر خارجه: شهید امیرعبداللهیان درگیر حاشیه نمی‌شد

مشاور فرهنگی وزیر خارجه: شهید امیرعبداللهیان درگیر حاشیه نمی‌شد

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان به موضوع ایرانیان خارج از کشور توجه ویژه‌ای داشتند و در این ارتباط دارای برنامه و طرح بودند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه در برنامه بزرگداشت شهید امیرعبداللهیان که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شده بود، گفت: آقای امیرعبداللهیان دارای اخلاق دیپلماسی بودند و به این موضوع اعتقاد داشتند که میدان و دیپلماسی هر دو با هم جواب می‌دهد و باید به هر دو توامان توجه شود.

وی با بیان این‌که این شهید در کنار توجه به دیپلماسی رسمی به دیپلماسی ورزش، هنر، سینما و ... نیز توجه داشتند، اظهار کرد: از ویژگی‌های شخصیتی ایشان این بود که عموما به پرخاشگری‌ها و مطالب ناصوابی که علیه ایشان مطرح می‌شد جواب نمی‌دادند و درگیر این مسائل حاشیه‌ای نمی‌شدند.

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه با تاکید بر این‌که برای ایشان مردم و اقتصاد کشور بسیار اهمیت داشت، اضافه کرد: ایشان وقتی در وزارت امور خارجه مستقر شدند اولین موضوعی که پیگیری کردند بحث واردات واکسن کرونا به کشور بود و در این زمینه اهتمام جدی به خرج دادند.

امرودی همچنین با بیان این‌که در مقاطعی دشمن به دنبال ایجاد یک جنگ پایدار بین ایران و پاکستان، ایران و آذربایجان و ایران و افغانستان بود، تصریح کرد: ولی با مدیریت و تدبیر صورت گرفته از سوی مقامات عالی‌رتبه نظام و اجرای آن از سوی وزارت امور خارجه این توطئه‌ها به نتیجه نرسید.

وی همچنین با تاکید بر این‌که شهید امیرعبداللهیان به معنای واقعی کلمه یک دیپلمات انقلابی بودند، اظهار کرد: امروز مساله فلسطین به یک امر جهانی تبدیل شده و ایشان در این زمینه نقش قابل توجهی داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha