• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403030502971
  • خبرنگار : 71038

/بزرگداشت شهید حسین امیرعبداللهیان/

شیخ‌الاسلامی: شهید امیرعبداللهیان در سیاست خارجی ما فراموش نمی‌شود

شیخ‌الاسلامی: شهید امیرعبداللهیان در سیاست خارجی ما فراموش نمی‌شود

معاون وزیر امور خارجه با بیان این‌که شهید امیرعبداللهیان یک مدیر تمام‌عیاری بودند که از تمامی ظرفیت‌ها و دیدگاه‌ها برای پیشبرد امور استفاده می‌کردند، گفت: ایشان به شدت اهل مشورت و رایزنی بودند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن شیخ‌الاسلامی در برنامه بزرگداشت شهید امیرعبداللهیان که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شده بود، اظهار کرد: شهید امیرعبداللهیان، وزیر خارجه‌ای بودند که از دانش آکادمیک مناسبی در حوزه کاری‌شان برخوردار بودند و در واقع در این حوزه تحصیل کرده بودند.

وی با بیان این‌که شهید امیرعبداللهیان به معنای واقعی کلمه مدیر بود، تصریح کرد: ایشان بسیار اهل مشورت و رایزنی بودند و دیدگاه‌های متفاوت را می‌شنیدند. بسیاری از همکاران نظرات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی برای ایشان می‌فرستادند و ایشان این دیدگاه‌ها را مورد توجه قرار می‌دادند و در جلسات شورای معاونین، نظرات کارشناسی ارسال شده به ایشان را مطرح می‌کردند. در واقع ایشان مدیری بودند که تلاش می‌کردند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر این‌که شهید امیرعبداللهیان در حوزه مسائل منطقه‌ای یک کارشناس برجسته بودند و کاملا منطقه را می‌شناختند تصریح کرد: ایشان در دانشکده وزارت خارجه تدریس می‌کردند و کلاس ایشان جزو پرطرفدارترین کلاس‌ها در بین دانشجویان بود. در مقطع دکتری در دانشگاه تهران تدریس می‌کردند و همیشه قبل از این‌که سرکلاس حضور پیدا کنند مطالعه می‌کردند و منابع جدید را مورد توجه قرار می‌دادند در واقع کسی بودند که قبل از کلاس خود را آماده می‌کردند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تواضع، اخلاق و برخورد مودبانه از جمله ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود، تصریح کرد: شهید امیرعبداللهیان فردی است که در سیاست خارجی ما فراموش نمی‌شود و مهم‌ترین میراث وی پیشبرد سیاست همسایگی و دیپلماسی مقاومت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha