• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403030502986
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۵ خرداد؛ ویژگی شهدای خدمت از نگاه رهبر انقلاب/جزئیات افتتاحیه مجلس دوازدهم

اخبار سیاسی ۵ خرداد؛ ویژگی شهدای خدمت از نگاه رهبر انقلاب/جزئیات افتتاحیه مجلس دوازدهم

«بزرگداشت رئیس‌جمهور و همراهانش»،‌ «انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم »،‌ «جزئیات آغاز به کار مجلس دوازدهم» و ... از موضوعات مهم خبری پنجم خرداد ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهان گرامی وی صبح امروز از سوی رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم هزاران نفر از اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، سران قوا، مسئولان کشوری و لشکری، میهمانان خارجی به ویژه رئیس جمهور عراق و شمار دیگری از مقامات این کشور و همچنین جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در بخشی از بیاناتشان در دیدار با خانواده‌های شهدای خدمت، کار برای مردم و خدمت به مردم و مردمی بودن را بارزترین ویژگی این شهدا برشمردند و با اشاره به حرکت و قیام مردم در تشییع این شهدا در تبریز، قم، تهران، شهرری، بیرجند، مشهد، مراغه، زنجان و نجف‌آباد گفتند: این تشییع باشکوه نشان داد که ملت ایران زنده است.

هیات دولت هم با انتشار اطلاعیه‌ای خبر داد که مراسم بزرگداشت شهدای خدمت فردا در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار می‌شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

افتخار می‌کنیم که سه سال پیش به آیت‌الله رئیسی رای دادیم

شهید رئیسی رئیس جمهور تراز جمهوری اسلامی بود

شهید رئیسی با سعه صدر و تلاش امور مردم را پیش می‌برد

شهید رئیسی برای خدمت به مردم اصرار داشت

رئیس جمهور بعدی محسنات شهید رییسی را سرلوحه کار خود قرار دهد

رئیس‌جمهور بعدی برای رسیدگی به امورات مردم همانند شهید رئیسی عمل کند

شهید رئیسی مردم‌دار و ولایت‌مدار بود

****

هفتم خرداد ماه دوره چهار ساله مجلس دوازدهم شروع می‌شود که اولین روز کاری آن به برگزاری مراسم افتتاحیه و تشکیل شعب جهت رسیدگی به اعتبارنامه منتخبان اختصاص دارد.

بنابر اعلام یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم سه شنبه ۸ خرداد برگزار می‌شود.

روح الله متفکرآزاد توضیح داد که طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیأت رئیسه سنی در اولین جلسه پس از افتتاح مجلس اقدام به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه می‌کند؛ با توجه اینکه دوشنبه هفته جاری مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم برگزار می‌شود، انتخابات هیات رئیسه برای تعیین رئیس مجلس و سایر ارکان هیات رئیسه یک روز بعد یعنی سه شنبه ۸ خرداد خواهد بود.

براساس ماده ۱۰ آیین نامه داخلی مجلس، مسن‌‏ترین فرد از نمایندگان به‏ عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به ‏عنوان نایب رئیس و دو نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت دبیر تعیین می‌‏شوند و در جایگاه هیأت رئیسه قرار می‏‌گیرند.

طبق اطلاعات کسب شده، علاءالدین بروجردی منتخب لارستان رئیس هیات رئیسه سنی، حسینعلی شهریاری منتخب زاهدان نایب رئیس سنی و عباس قدرتی و عبدالحسین همتی سراپرده دو منتخب جوان مجلس به عنوان دبیران هیات رئیسه سنی تعیین شدند.

همچنین در پی انتشار برخی اخبار درباره انصراف منوچهر متکی از کاندیداتوری ریاست مجلس دوازدهم به نفع یکی دیگر از کاندیداها، دفتر منوچهر متکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آقای متکی همانطور که پیش از این بارها تاکید کرده، مصمم به ایجاد تحول در مجلس دوازدهم بوده و به هیچ عنوان و به نفع هیچ فرد یا جریان خاصی از هدف خود منصرف نخواهد شد و به کلیه رسانه‌های کشور اعلام می‌شود هر مطلبی درباره انصراف وی کذب محض است.

****

صبح امروز هم جلسه شورای عالی مسکن به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد که در این جلسه گزارشی از عملکرد و پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن، نحوه پیگیری اجرای پرداخت تسهیلات مسکن توسط شبکه بانکی و همچنین اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها ارائه و همچنین مصوباتی جهت تسریع فرآیند پیشرفت نهضت ملی مسکن مصوب شد.

محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم به تمامی تعهدات و پیمان‌های رئیس جمهور فقید با مردم متعهد است، تصریح کرد: ساخت مسکن یکی از وعده‌های مهم رئیس جمهوری بر مبنای قانون جهش تولید مسکن مجلس بود که دولت با پیگیری های مکرر ایشان در طول سه سال گذشته توانست موضوع مسکن را به نقطه‌ای برساند که الان در کشور موضوع برنامه ریزی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha