• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030503009
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس خبر داد

ایجاد بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال در فارس طی دو سال گذشته

ایجاد بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال در فارس طی دو سال گذشته

ایسنا/فارس استاندار فارس از ایجاد بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال در این استان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: فارس در بحث جهاد تبیین در سال گذشته رتبه نخست کشور را کسب کرد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ خردادماه در شورای اداری استان فارس با اشاره به خدمات و تلاش‌های شبانه‌روزی شهید آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور گفت: ما هم باید همین مسیر را در حد وسع و توان خود طی کنیم چرا که دین ما یاد داده است که تلاش کنید.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا هرچه می‌توانند مصوبات سفر اول و دوم شهید آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور به استان فارس را عملیاتی و اجرایی کنند و سپس افزود: دولت هم آمادگی دارد برای پیگیری اعتبارات کمک کند.

ایمانیه با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا در عرصه دو سه ماه آینده مسیر یک ساله را طی کنیم، افزود: هر چه می‌خواستیم حداکثر تا خردادماه سال آینده انجام دهیم، باید ظرف دو سه ماه اخیر انجام دهیم.

استاندار فارس بیان کرد: هر مسئله مزمن‌شده‌ای که وجود دارد، مدیران دستگاه‌ها آن را برطرف کنند و اگر نتوانستند ۵ معاون استانداری می‌توانند کمک کنند و اگر هم باز هم مسئله حل نشد، من در حد توانم یاری می‌رسانم و اگر باز هم مسئله حل نشد، از مسئولان کشوری کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما هم قسم شدیم که تقریبا ۷۰ پروژه را تا پایان مجلس دوازدهم طی کنیم، افزود: شهید آیت‌الله رئیسی روی چند موضوع تأکید فراوانی داشتند که یکی از آن‌ها، بحث مسکن است و هر مدیری که با این حوزه ارتباط دارد، مشارکت کند تا این مسئله مردم حل شود گرچه در بحث تأمین مسکن رتبه زیر ۱۰ را در کشور داریم اما باید تلاش کنیم تا جزو ۵ استان برتر کشور در این حوزه باشیم.

ایمانیه با تصریح اینکه طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد سهمیه اشتغال در استان ایجاد شد، افزود: پیشنهاد می‌شود ۳۰ درصد سهمیه در این زمینه ایجاد شود و از کل موارد باید ۲۵ درصد حتماً مربوط به اشتغال فارغ‌التحصیلان دکترا و فوق لیسانس باشد.

استاندار فارس خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهارکرد: در بحث جهش تولید، تعاونی‌های تولید و اشتغال در سازمان‌ها و شهرستانها تشکیل دهید و واقعا به تولید کمک کنید و چارچوب‌های سخت اداری را بشکنید.

وی از مدیران خواست تا کمک کنند تا بن‌بست‌ها حل شوند و سپس افزود: قسمت قابل توجهی از رشد استان ناشی از ارتقای بهره‌وری باشد. باید قسمتی از زمین‌های زیرکشت را به دلیل خشکسالی کاهش دهیم و تولیدات خود را افزایش دهیم.

ایمانیه با بیان اینکه اگر اصلاح الگوی کشت رخ دهد، قطعاً می‌توانیم تولید را افزایش دهیم، در ادامه مهم‌ترین دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی را معیشت مردم، تورم و گرانی اجناس عنوان کرد و افزود: در بحث قانون مسکن که این هفته ابلاغ خواهد شد، این شهید بزرگوار تلاش زیادی کردند تا شورای نگهبان آن را تصویب کند و در هفته جاری قانون مذکور ابلاغ خواهد شد که در مسئله گرانی اجاره بها موثر خواهد بود.

استاندار فارس همچنین گفت: در بحث ساماندهی اتباع نتایج خوبی گرفته بودیم و تقریبا به نتیجه رسیدیم که فارس جزو سه استانی بود که تفاهم‌نامه با وزارت کشور امضا کرد و به زودی روش اجرای آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نور در خصوص عفاف و حجاب نیز گفت: تأکید شهید آیت‌الله رئیسی در بحث حجاب استفاده از روش‌های ایجابی به خصوص توسط گروه‌های مردمی بود که البته بحث‌های سلبی جای خود را دارد.

استاندار فارس همچنین از کسب رتبه نخست این استان در بحث جهاد تبیین در عملکرد دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ خبر داد و در این زمینه از روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان قدردانی کرد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود برخی از صفات و ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی که رهبر معظم انقلاب به آنان برای الگوبرداری اشاره فرمودند، برشمرد و گفت: شهید رئیسی، جامع‌الاطراف بود و اخلاص داشت.

وی با بیان اینکه حدس زده شده است که حدود ۴ میلیون نفر در مراسم تشییع شهید جمهور در مشهد مقدس حضور داشتند، مردمی‌ بودن، حضور در میدان و عدم اکتفا به جلسات درون دفتر، به حاشیه نرفتن، پیگیری و تلاش شبانه‌روزی برای حل مسائل و مشکلات مزمن، صادق‌الوعد بودن، توسل به خداوند و ارادت به اهل بیت (ع)، احترام به بزرگان و پیشکسوتان، توجه به مسئله خانواده و خستگی‌ناپذیری را از دیگر صفات شهید آیت‌الله رئیسی برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha