• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030503030
  • خبرنگار : 71659

درخواست اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره حملات به رفح

درخواست اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره حملات به رفح

گروه‌های فلسطینی خواستار تلاش جدی برای اجرای تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، کمیته نیروهای ملی و اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای خواستار تلاش جدی برای اجرای تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری درباره حملات اسرائیل به شهر رفح شدند.

در این بیانیه آمده است: «این کمیته از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری که توقف حملات اسرائیل به شهر رفح و بازگشایی مجدد گذرگاه این شهر با مصر را تائید می‌کند، استقبال می‌کنند.»

به گزارش آناتولی، بر اساس این بیانیه، «گروه‌های فلسطینی خواستار تلاش واقعی و جدی همه طرف‌ها هستیم تا اطمینان حاصل شود تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری بدون تأخیر یا موانعی اجرا می‌شود و به اشغالگران اجازه می‌دهد با استناد به دلایل مختلف از مسئولیت فرار کند.»

طبق این بیانیه، آنها همه طرف‌ها را دعوت می‌کنند تا برای خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از گذرگاه مرزی رفح تلاش کنند.

در این بیانیه آمده است: کمک‌هایی که می‌تواند از دروازه مرزی کرم ابوسالم وارد شود گامی کوچک برای کاهش بحران انسانی کنونی خواهد بود و گذرگاه مرزی رفح باید باز شود.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز گذشته با صدور حکمی اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید فوراً حملات نظامی و تمامی اقداماتی را که باعث نابودی حتی جزئی شرایط زندگی فلسطینیان می‌شود، متوقف کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری همچنین از رژیم صهیونیستی درخواست کرد که اقدامات مؤثری را برای اطمینان از دسترسی بدون مانع به نوار غزه توسط کارشناسانی که توسط نهادهای مجاز سازمان ملل برای تحقیق درباره ادعاهای نسل‌کشی منصوب شده‌اند، انجام دهد و حکم داد که تل آویو باید ظرف یک ماه گزارشی را در مورد تمام اقداماتی که باید انجام شود به دادگاه ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha