• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403030503033
  • منبع : نمایندگی خوزستان

آزادی ۲۴۸ زندانی خوزستانی جرائم مالی و نیازمند در دهه کرامت

آزادی ۲۴۸ زندانی خوزستانی جرائم مالی و نیازمند در دهه کرامت

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان از آزادی ۲۴۸ زندانی جرائم مالی و نیازمند در دهه کرامت خبر داد.

علی دهقانی با اشاره به بازدید اخیر از زندان دزفول اظهار کرد: پیرو تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص بازدیدهای دوره‌ای و مناسبتی از زندان‌ها و بررسی شرایط مددجویان، در دهه کرامت بازدیدهای متعددی صورت گرفت که نتیجه آن برخورداری یک هزار و ۷۸۹ مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی (پابند) بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از زندان و بررسی وضعیت زندانیان به صورت مستمر باید در دستور کار مدیران قضایی باشد زیرا محکومانی که در حال تحمل حبس هستند باید به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرند و نتیجه اقدامات اصلاحی زندان سنجیده شود.

وی با قدردانی از تلاش ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان و نیز کمک‌های خیرین و همراهی شکات و صاحبان حق در پرونده‌ها، گفت: با تلاش صورت گرفته در این دهه پر خیر و برکت، زمینه آزادی ۳۹ نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی ۲۰۹ نفر از زندانیان معسر و نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

‎رئیس کل دادگستری استان خوزستان با اشاره به سیاست حبس‌زدایی قوه قضاییه، گفت: فضای زندان‌ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومین شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایطی که اصلاح شده و یا زمینه اصلاح آنان در بیرون از زندان وجود دارد، می‌توان این هدف را به تحقق رسانده و زمینه اصلاح سایر محکومین را با ایجاد فضای مراقبتی، حرفه‌آموزی و اشتغال و نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی- تربیتی، فراهم کرد.

دهقانی گفت: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی‌گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha