• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403030503048
  • خبرنگار : 50673

استاندار هرمزگان :

بزرگترین واحد شیشه کشور در هرمزگان بهره‌برداری می‌شود

بزرگترین واحد شیشه کشور در هرمزگان بهره‌برداری می‌شود

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان گفت: بزرگترین واحد شیشه کشور که واحدی هزار تنی است امسال در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان عصر امروز پنجم خرداد در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان اظهار کرد: در بنادر سیریک، تیاب و خمیر از محل واردات در قبال صادرات ۱۰میلیون دلار درآمد کسب شد که به نسبت سال گذشته افزایش پنج برابری داشته است که می‌تواند سبب رونق صادرات و تجارت استان شود.

وی با تاکید بر حمایت از ایجاد زنجیره‌های شیشه در استان افزود: در حوزه زنجیره شیشه استان، حلقه‌های بالای این زنجیره، فعالیت خوبی دارند و بزرگترین واحد شیشه کشور که واحدی هزار تنی است امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما سایر زنجیره‌های شیشه خاص صنعت خودرو و صنعت ساختمان نیز نیازمند توسعه است.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه زیرساخت‌های مورد نیاز زنجیره شیشه کارهای خوبی انجام شده و پست برق فشار قوی و خطوط انتقال آن در حال اجرا  است و تا دی ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

وی با اشاره به صادرات گچ از بنادر استان تصریح کرد: در حوزه صادرات گچ، استان تا سال ۹۹ صادرات خوبی داشت اما پس از این سال صادرات متوقف شده بود و بعد از راه‌اندازی بندرگاه خمیر و جاده‌های منتهی به این بندر شاهد جهش در حوزه صادرات گچ هستیم. 

دوستی گفت: صادرات گچ نیازمند برخی اصلاحات در زنجیره صادراتی است و بدین منظور سه نقطه شمد نظر قرار گرفته است. 

وی با اشاره به صادرات قیر کشور اظهار کرد: برای اینکه ارزش افزوده در زمان فروش قیر کشور بیشتر شود مقرر شد بسته‌بندی مطابق خواست کشور مقصد انجام شود، با توجه به اینکه بسته‌بندی کار پیچیده‌ای نیست و می‌توان از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استفاده کرد این کار هم می‌تواند کمکی به این بنگاه‌ها باشد. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به پتانسیل استان در زمینه ذخیره سیلیس گفت: در حوزه معادن سیلیس، پهنه باغات در حال اکتشاف است و امیدوارم در چند ماه آینده نتیجه اولیه این اکتشافات و پس از اطلاع از این نتایج بتوانیم زنجیره کامل سیلیس را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha