• شنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403030503053
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان خبر داد

ارتقاء تکنولوژی ۱۷۳ سایت مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد

ارتقاء تکنولوژی ۱۷۳ سایت مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد از ارتقاء تکنولوژی ۱۷۳ سایت مخابراتی در سطح این استان خبر داد.

«خداداد خالق پناه» به همراه سید داود موسوی منش-مسئول روابط عمومی این شرکت در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گفت: امروزه مخابرات به‌خصوص اینترنت جز جدا نشدنی و از ضرورت های زندگی روزمره مردم است.

وی با بیان اینکه از اوایل آبان ماه سال گذشته که کار خود را شروع کردیم، شبکه مخابراتی استان وضعیت مطلوبی نداشت، اظهار کرد: ارتباطات ثابت، سرقت‌های مکرر شبکه تلفن ثابت کابل‌های مسی، نگهداری نشدن صحیح و اصولی، آسیب‌پذیری‌های شبکه را افزایش داده بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ارتباطات سیار به‌دلیل توجه نکردن به افزایش ظرفیت متناسب با نیاز استان بر اساس ضرورت‌های روز و افزایش جمعیت و توسعه شهرها توجهی نشده بود که در این زمینه با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم.

خالق پناه تصریح کرد: حدود ۱۶۰ هزار شماره تلفن ثابت منصوبه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که از این تعداد ۹۰ هزار شماره مشغول بکار و واگذار شده و هم اکنون ۵۰ هزار شماره در این استان که ۸۵ درصد بافت کوهستانی دارد، فعال هستند که همین مساله مشکلاتی را برای نگهداری ایجاد کرده است. همچنین ۴۰۰ سایت تلفن همراه در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکلات طرح‌ها و برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و با کمک تیم‌های فنی و مهندسی سطح ارتباطات در حوزه تلفن ثابت شامل دیتا، اینترنت و تماس تلفنی را با بهینه‌سازی مراکز و سوئیچ‌ها و بهینه‌سازی بستر انتقال افزایش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سرمایه‌گذاری بر روی فیبرنوری "یو.اس.او" عنوان کرد: برنامه مدونی از سوی وزارت ارتباطات و دولت خدمتگزار برای مردم است که سال‌ها به این مهم توجه نشده بود و می‌توانستیم از این طریق بستر انتقال فیبرنوری را در روستاهای استان توسعه دهیم.

خالق پناه با اشاره به سایت‌های ارتباطات سیار در سطح استان تاکید کرد: فیبرنوری با عنوان برنامه‌های ارتباطات سیار و فاز هشت تدارک دیده‌ایم که منجر به توسعه بستر انتقال بر مبنای فیبرنوری برای روستاها و شهرهای استان شده است.

وی اظهارکرد: در زمینه "یو.اس.او" ۲۷۰ کیلومتر فیبرنوری که در فاز یک به استان ابلاغ شده بود و عملا بلاتکلیف بود را فعال کردیم. پروژه‌های فاز یک را در سطح استان عملیاتی کرده‌ایم و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحول عظیمی در شبکه انتقال ارتباط تلفنی ثابت و همراه در قالب "یو.اس.او" به‌وجود آمد. ۳۵ سایت بوده که هفت سایت راه‌اندازی کامل شده و ۱۹ سایت آماده راه‌اندازی و مابقی در مراحل اقدام هستند.

خالق پناه ضمن تقدیر از خدمات دولت سیزدهم و درود بر شهید خادم الرضا عنوان کرد: پروژه  "یو.اس.او" فاز یک واقعا در سطح کشور تحول شگرفی برای عدالت ارتباطی بخصوص در روستاها ایجاد کرده است و مردم روستاها از پهنای باند مناسب و سرعت انتقال دیتای مطلوب استفاده می‌کنند.

ارتقاء تلکنولوژی ۱۷۳ سایت مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد

وی ادامه داد: حدود ۵۵ نقطه در فاز یک در قالب "یو.اس.او" در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده که ۹۰ درصد این پروژه‌ها انجام شده‌اند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۲۷ نقطه از استان بیشتر در مناطق پرترافیک بخصوص مراکز شهرستان‌ها برای ارتباطات سیار با فیبرنوری فاز ۸ در حال اجراست که تاکنون ۱۶ نقطه تکمیل و عملیات برگردان آنها انجام شده و سایت‌ها روی بستر فیبرنوری فعال هستند و مابقی در حال اخذ مجوز از شهرداری‌ها برای اجرا هستند.

خالق پناه با اشاره به اینکه باید طرح جامع شبکه سیار استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص برای شهر یاسوج لحاظ می‌شد، افزود: در شهر یاسوج طرح شبکه سیار زمانی انجام شده که ساختمان‌های شهر تا دو طبقه بودند اما هم اکنون که برج سازی شده است در مسیر ارتباطی مانع ایجاد می‌کنند و برنامه‌ای را در این زمینه تدارک دیده‌ایم که در سال گذشته ۲۵ سایت و در فاز ۹ و ۹ پلاس ۲۲ سایت به ما اعلام شد که از این تعداد ۱۰ سایت راه‌اندازی کامل شده، ۸ سایت در مرحله راه‌اندازی و عملیات مابقی در حال شروع و یک سایت با معارض محلی مواجه است.

وی با اشاره به تفکر اشتباه سرطان زا بودن سایت‌های سیار اظهارکرد: این موضوع واقعیت ندارد و پایش سیگنال که انجام می‌شود تشعشع امواج به گونه‌ای است که آسیب نمی‌رساند و موارد در آزمایشگاه‌های مجهز اثبات شده و سپس به مرحله اجرا می‌رسد.

ارتقاء تلکنولوژی ۱۷۳ سایت مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سایت‌های نسل‌های دو، سه و چهار تحت عنوان "تو جی، "تری جی" و "فور جی" را در سطح استان اجرا کرده‌ایم که ۱۴۳ سایت را در سال گذشته تحت عنوان ارتقاء تکنولوژی راه‌اندازی کرده‌ایم. با این توزیع ارتباطی سیار و ثابت توانسته‌ایم ارتباط پایدار قابل قبولی برای مردم استان فراهم کنیم. همچنین ۳۰ مورد "یو.اس.او" در راستای ارتقاء تکنولوژی در روستاهای استان نصب و راه‌اندازی شده است.

خالق پناه با بیان اینکه سوئیچ‌های تلفن ثابت بهینه‌سازی شدند و در زمینه سوئیچ‌های روز گام‌هایی برداشته‌ایم، تصریح کرد: به زودی واگذاری تلفن بر بستر اینترنت را در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طرح «نجما» برای توسعه فیبرنوری در سطح شهرها آغاز شده است که براساس این طرح فیبرنوری را تا درب منازل مردم می بریم و اینترنت فوق سرعت را ارائه می‌دهیم. تاکنون ۳۵ زون در سطح استان از جمله یاسوج، گچساران و دهدشت اجرا کرده‌ایم و عملیات بازاریابی نیز انجام شده و ادامه کار انجام خواهد شد. با اجرای این طرح مردم شاهد سرعت انتقال اطلاعات و ارزانتر بودن اینترنت نسبت به اینترنت تلفن همراه برای دانلود و آپلود خواهند بود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: توسعه فیبرنوری، یکپارچه سازی توسعه فیبرنوری شهری نیز در سطح استان شروع شده است که در این طرح به روستاها نیز نگاه و برای آنها هم برنامه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha