• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030603152
  • خبرنگار : 50441

استاد دانشگاه شیراز:

اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی به گواه آمار هم ستودنی است

اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی به گواه آمار هم ستودنی است

ایسنا/فارس استاد دانشگاه شیراز با بیان آمار و ارقامی در خصوص عملکرد دولت رئیس‌جمهور شهید ایران، عملکرد این دولت را ستودنی توصیف کرد.

غلامرضا صفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مردم ایران اسلامی به خوبی مرز خادم و خائن را تشخیص می‌دهند، گفت: ما رئیس جمهوری مثل بنی صدر و خیانت هایش را داشتیم ‌و در مقابل رئیس جمهوری مثل شهید رجایی و شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی را و مردم ثابت کرده‌اند که فرق بین‌ این‌ها را خیلی خوب می‌فهمند.

وی گفت: یادمان هست که مردم چگونه در تشییع جنازه خادمان خودشان مثل شهید رجایی، شهید باهنر، شهید بهشتی، شهید سلیمانی چنین مثل سیلی خروشان و اشکبار و اندوهناک وارد صحنه شدند و حماسه‌هایی همچون تشییع جنازه شهدای هشت سال دفاع مقدس را که جوانان این مرز و بوم کمتر مشاهده کرده بودند، به منصه ظهور رساندند و جهانیان را به تعجب واداشتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز افزود: در مورد شهید سلیمانی با آن‌همه عملیات روانی و شعارهای آنچنانی و بحث‌های تفرقه افکنی که راه انداخته شده بود، دیدیم که ۲۰ میلیون نفر ایشان را بدرقه و تشییع کردند و همچنین این سید مظلوم، شهید رئیسی و شهید امیر عبداللهیان و شهدای دیگر که در این چند روز مردم دست به دعا برداشتند و خدا وقتی این‌چنین مصلحت را رقم زد، باز هم در کوچه و روستاهای دور افتاده و به ویژه شهرهای تبریز، قم، تهران و مشهد این‌چنین به سوگ نشستند.

صفرپور سپس به اقدامات سه ساله دولت شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت و گفت: ایشان دولت را در شرایطی به دست گرفت که روزانه ۷۰۰ کشته کرونا می‌دادیم اما با ورود ایشان و واکسیناسون سریع، خیلی زود تعداد کشته‌ها دورقمی و به مرور تک رقمی شد.

استاد دانشگاه شیراز ادامه داد: فعال‌سازی ۸ هزار مجتمع اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل، کاهش نرخ بیکاری از ۹ درصد به ۷ درصد، افزایش ۲۲ درصدی صادرات، استرداد پول‌های بلوکه شده مردم مظلوم ایران، رساندن تورم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد، سه برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان، افزایش ۴۳ درصدی تجارت با کشورهای آسیا تنها بخشی از اقداماتی است که این سید بزرگوار در طول این مدت کوتاه انجام داد و همین آمار و ارقام نشان می‌دهد که اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی ستودنی بوده است.

وی افزود: بیش از ۵۰ کشور جهان در سوگ و عزای این شهید نشستند و پرچم سازمان ملل به احترام ایشان نیمه برافراشته شد. حضور مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت و نماز با صلابتی که مقام رهبری قرائت کردند، همه گویای خدمات و شخصیت ارزنده این سید بزرگوار است.

صفرپور همچنین گفت: باید به وزیر امور خارجه شهیدمان هم اشاره‌ای داشته باشیم. شهید جهادی فعال و پویا که در همین مدت کم خدمت شاهد بودیم که حضوری فعال در صحنه‌های سیاسی داشت و ارتباط خوبی با کشورهای همسایه به ویژه عربستان ایجاد کرد و این نشان دهنده کفایت وزیر امور خارجه شهید ماست.

استاد دانشگاه شیراز در پایان گفت: به روح و روان این شهدا درود می‌فرستیم و امیدواریم خون آنها همچون خون شهید رجایی و باهنر، آغازگر راهی با صلابت و درخشان برای جمهوری اسلامی باشد و شاهد دولت خدمتگزار و فعال دیگری در آینده ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha