• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030603186
  • خبرنگار : 71145

ادعای رسانه عبری درباره آمادگی اشغالگران برای خارج کردن سربازانشان از گذرگاه رفح

ادعای رسانه عبری درباره آمادگی اشغالگران برای خارج کردن سربازانشان از گذرگاه رفح

به گزارش رسانه‌های رسمی عبری زبان، مقامات امنیتی اشغالگر روز شنبه مدعی شدند که تل‌آویو آماده است ارتش خود را از گذرگاه مرزی رفح با مصر خارج کند.

به گزارش ایسنا، یک روز پس از آن که دادگاه بین‌المللی دادگستری از رژم صهیونیستی خواست که گذرگاه رفح را که به مدت ۱۹ روز بسته شده است، برای تسهیل ورود کمک‌ها از طریق آن به داخل غزه ، «باز نگه دارد»، سازمان پخش رسمی عبری زبان بدون نام بردن از این مقامات این خبر را گزارش کرد.

در هفت مه، رژیم صهیونیستی کنترل سمت فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفت و قاهره با خودداری از هماهنگی با تل‌آویو در مورد این گذرگاه، اعلام کرد اسرائیل باعث «ایجاد یک فاجعه انسانی» در این باریکه شده است.

مقامات امنیتی اشغالگر اکنون بدون اینکه توضیح خاصی ارائه دهند، مدعی شده‌اند که تل‌آویو «اگر مصر بخواهد، با گشایش گذرگاه مخالفت نخواهد کرد، بلکه آماده است تا نیروهای ارتش را بر اساس ملاحظات عملی و سیاسی خارج کند».

در حالی که تا ساعت ۱۹:۴۰ به وقت گرینویچ هیچ اطلاعیه رسمی از سوی دولت تل‌آویو در این رابطه صادر نشد، سازمان پخش این رژیم نیز گزارش داد آنچه «امتیازات اسرائیل» در مورد گذرگاه رفح توصیف می‌کند «پس از فشار آمریکا بر این رژیم برای عقب‌نشینی نیروهایش از گذرگاه رفح است».

اوایل روز جمعه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، طی تماسی تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود، توافق کردند تا زمانی که مکانیسم قانونی راه اندازی مجدد گذرگاه رفح از طرف فلسطینی ایجاد شود، از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» به طور موقت به سازمان ملل کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۳:۲۷

قابل توجه ، رژیم موقت صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده ازجمله قتل عام زنان و کودکان فلسطین غزه مظلوم و مقاوم.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۷:۱۱

انشالله که این دشمن بشریت هرچه زودتر محو میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۵:۳۹

مراقب حقه و حیله های قوم یهود باشید. به موسی هم رحم نکردند.