• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403030603188
  • خبرنگار : 50536

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست آذربایجان‌شرقی

دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در طول سال گذشته بیش از ۱۰ دستگاه بازدارنده آلودگی هوا در واحدهای بزرگ فولادی نصب شد و در حال حاضر اکثر واحدهای بزرگ دچار مشکلات آلودگی هوا نیستند.

شهنام اشتری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم تحولات عمده‌ای در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اتفاق افتاده، اظهار کرد: پایش هوشمند ارسباران در نوع خود بی نظیر بوده و امکان پایش تصویری تمام مناطق را برای ما میسر می‌سازد که می‌توانیم کل منطقه‌ را به صورت آنلاین پایش کرده و آخرین وضعیت منطقه را کنترل کنیم.

وی افزود: تجهیز یگان‌های حفاظت محیط زیست در طول سال‌های گذشته چندان مورد توجه واقع نشده بود و پرسنل محیط‌بانی از امکانات اطفا حریق و تجهیزات فردی در مضیقه بودند که بخش زیادی از این مشکل در این دولت رفع شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ محیط‌بان از طریق آزمون و یا به صورت شرکتی جذب مناطق شده‌اند، ادامه داد: اکثر پاسگاه‌های محیط بانی که نیمه خالی بودند دوباره فعال شده و امر حفاظت و نگهداری از محیط زیست استان در حال انجام است.

اشتری با بیان اینکه در طول این مدت پاسگاه‌های مستهلک تجهیز و نوسازی شدند، گفت: برای هشت پاسگاه گازرسانی انجام شده و در حال حاضر بیشتر پاسگاها از امکانات گازرسانی برخوردار بوده و در فصول سرد سال با مشکلات ناشی از کمبود سوخت مواجه نخواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه یکی از مباحث زیست محیطی مهم کشور بود که با تکمیل کانال کانی سیب در طول دولت سیزدهم و بهره برداری از آن شاهد افزایش تراز آبی آن شدیم و موضوع خشک شدن دریاچه در حال حاضر از بین رفته و امیدوارم با بارش‌های امسال تراز آبی این دریاچه هر سال افزایش پیدا کرده و نگین آبی آذربایجان برای نسل‌های آینده حفظ شود.

وی افزود: پالایشگاه تبریز گوگرد زدایی از گازهای خروجی را به سرانجام رسانده بود که قرار بود در سفر رئیس جمهور افتتاح شود و متاسفانه این امر امکان پذیر نشد.

وی با بیان اینکه پیگیری و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های نیمه کاره فاضلاب‌های شهری در این دولت اولویت بود، گفت: فاز دو فاضلاب شهر تبریز در حال تکمیل است. با تکمیل و راه اندازی این فاز سالانه در مجموع ۱۲۰ میلیون مترمکعب پساب خروجی به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

اشتری بیان کرد: مدیریت پسماندهای شهری شهرداری کلانشهر تبریز، سلول لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز را با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان راه اندازی کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سلول پایان دفن سنتی پسماند در شهر را به همراه داشت، گفت: با افتتاح این پروژه آب‌های زیرزمینی تا مدت‌ طولانی آلوده نخواهد شد. این سلول شهر تبریز و شهرهای اطراف را تا شعاع پنجاه کیلومتر تحت پوشش قرار داده و مدیریت اصولی پسماند را انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم راه دولت مردمی ادامه پیدا کرده تا بتوانیم دستگاه محیط زیست را نزد افکار عمومی از نظر مدیریت زیست محیطی و هدایت اصولی سرمایه‌های کشور به طور موفق به جلو برده و آینده‌ی خوبی برای محیط زیست استان رقم بزنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha