• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030603191
  • خبرنگار : 50175

رئیس اداره میراث فرهنگی‌ بروجرد:

حفظ هویت ملی، مذهبی و فرهنگی از کارکردهای موزه است

حفظ هویت ملی، مذهبی و فرهنگی از کارکردهای موزه است

ایسنا/لرستان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد گفت: حفظ هویت ملی، مذهبی و فرهنگی از کارکردهای موزه است.

کامران حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سه مورد از خانه‌های تاریخی بروجرد دارای کاربری موزه هستند که شامل موزه تاریخی خانه افتخار الاسلام، موزه اسناد و کتب خطی و موزه مردم‌شناسی شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: موزه تاریخی خانه افتخار الاسلام بیشتر از نظر فضاهای معماری و اشیایی که متعلق به خود این خانه تاریخی است، مورد توجه قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد اضافه کرد: خانه تاریخی افتخار الاسلام متعلق به یکی از روحانیون برجسته شهر و از خانواده سادات طباطبایی به نام حاج افتخار الاسلام نبوی طباطبایی بوده که متعلق به دوره قاجار است.

حسینی بیان کرد: خانه تاریخی بیرجندی نیز به‌عنوان مکان موزه اسناد و کتب خطی در نظر گرفته شده که در حال تجهیز است.

وی ادامه داد: خانه بیرجندی یکی از خانه‌های تاریخی شهر بروجرد بوده که در دوره قاجار ساخته شده‌ و در کوی صوفیان قرارگرفته‌ که به دلیل مجاورت با سایر خانه‌های تاریخی، این خانه نیز بخشی از مجموعه طباطبائی‌ها محسوب می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بروجرد تصریح کرد: همچنین  موزه حاج‌آقا کمال نبوی طباطبایی به‌عنوان موزه شهر متعلق به شهرداری است که قسمت‌های مختلف آن مربوط به مردم‌شناسی، لباس‌های محلی، اشیاء و ظروف است و در همین موزه اسناد و کتب خطی نیز نگهداری می‌شود.

حسینی اظهار کرد: هدف از ایجاد موزه نگهداری آثار و درعین‌حال آشنایی مردم با پیشینه تاریخی و سبک زندگی و آداب‌ورسوم افراد باستان است.

وی حفظ هویت ملی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی را ازجمله کارکردهای مهم موزه‌ها برشمرد و افزود: توسعه و گسترش این اماکن در پایداری و بقا فرهنگ جوامع مختلف تأثیرگذار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha