• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403030603238
  • خبرنگار : 50444

رئیس سازمان فضای سبز شهرداری بجنورد خبر داد

حمایت از نوغانداری و تحویل رایگان برگ توت به نوغانداران بجنورد

حمایت از نوغانداری و تحویل رایگان برگ توت به نوغانداران بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: در راستای حمایت از کسب و کارهای خرد از جمله نوغانداری، برگ توت به صورت رایگان به فعالان این حوزه تحویل می‌شود.

علی نوروزی در گفت و گو با ایسنا از همکاری مشترک این سازمان با جهاد کشاورزی خبرداد و اظهار کرد: در خلال این همکاری، سازمان فضای سبز در حمایت از اقتصاد خرد و صنعت نوغانداری، از هرس شدید درختان توت جلوگیری کرده و برگ درختان توت را برای تغذیه و پرورش کرم ابریشم در اختیار افرادی که از سازمان جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند، قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در توسعه فضای سبز و درختکاری سطح شهر و بوستان‌ها نیز ظرفیتی از کاشت درخت را به توسعه درختان توت اختصاص دادیم.

نوروزی تصریح کرد: شهر بجنورد و استان خراسان شمالی به لحاظ آب و هوا و وجود برگ درختان توت ظرفیت بالایی در پرورش کرم ابریشم و نوغانداری دارد که این اقدام سازمان فضای سبز، بخش مهمی از دغدغه نوغانداران برای تهیه خوراک کرم ابریشم را مرتفع می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد با بیان اینکه نوغانداران متقاضی باید معرفی نامه از جهاد کشاورزی را ارائه بدهند و از مسیرهای تعیین شده اقدام به تامین تغذیه کرم ابریشم کنند، گفت: این اقدام کاملا رایگان بوده و اگرچه برای سازمان فضای سبز بهره‌وری مالی به همراه ندارد اما در حمایت از سرمایه گذاری‌های خرد و کوچک شهر نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، خراسان شمالی رتبه اول در کیفیت تولید و رتبه سوم از لحاظ کمیت در تولید پیله ابریشم در کشور را دارد و طی امسال پیش بینی می‌شود ۳۳۰ تن پیله ابریشم توسط نوغانداران استان تولید شود. بیش از ۳۸۱۲ نفر از جامعه روستایی این خطه به فعالیت نوغانداری مشغول هستند و بیشترین فعالیت حرفه نوغانداری به ترتیب در شهرستان‌های مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha