• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403030603252
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بیمه ۱۵۹ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی محقق شد 

بیمه ۱۵۹ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی محقق شد 

ایسنا/خراسان جنوبی معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: با تصویب وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تایید سازمان تامین اجتماعی بیمه ۱۵۹ نفر از صنعتگران فعال در سطح استان خراسان جنوبی محقق شد. 

حسنعلی فولادی، امروز ۶ خرداد به رسانه‌ها بیان کرد: صنعتگرانی که کارگاه تولیدی فعال داشته و نسبت به اخذ مجوز پروانه تولید صنایع‌دستی و گواهی مهارت فنی سازمان فنی و حرفه ای اقدام کنند، می‌توانند از مزایای بیمه هنرمندان و صنعتگران برخوردار شوند. 

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: طبق ابلاغیه صورت پذیرفته در این مرحله اولویت با هنرمندانی بوده که سابقه فعالیت چندین ساله در رشته‌های صنایع‌دستی داشته و در آستانه رسیدن به سن بازنشستگی هستند و یا افرادی که دارای درجه هنری بوده و یا سرپرست خانوار باشند. 

وی خاطرنشان کرد: صنعتگران فعال صنایع‌دستی با اخذ یکی از مجوزهای سه‌گانه صنایع‌دستی می‌توانند از خدماتی از قبیل معافیت مالیاتی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیمه بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی و بیمه روستائیان و عشایر و نیز حضور در نمایشگاه‌های ملی و سراسری صنایع‌دستی و ... برخوردار شوند.

ضرورت اعطای تسهیلات بازآفرینی کم‌بهره برای ساکنان بافت‌های تاریخی 

حجت السلام ابراهیم اسماعیلی امام جمعه خوسف نیز گفت: برای مرمت و بازسازی خانه‌های بافت‌های تاریخی باید از محل طرح‌های بازآفرینی تسهیلات کم‌بهره و مشوق اعطا شود.  

وی افزود: باتوجه به تخلیه بافت‌های تاریخی از قشر جوان و عدم وجود تسهیلات بانکی مناسب به منظور مرمت و بهسازی منازل، تعریف یک بسته تشویقی و تصویب آن ضروری به نظر می‌رسد.  

امام جمعه خوسف  با قدردانی از تلاش‌های مستمر دست‌اندرکاران حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان خوسف گفت: کارکنان این حوزه با جدیت مشکلات مردم را پیگیری می‌کنند و خدا را شکر تاکنون هیچگونه گلایه مردمی در این حوزه نداشتیم هر چند پیشنهادات متعدد برای توسعه شهرستان از طریق گردشگری، تاریخی و فرهنگی بوده که نیازمند همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌هاست.  

وی خواستار اجرای طرح نورپردازی مسجد جامع و ساماندهی و زیباسازی مقبره ابن حسام شد و افزود: باید با توجه به مطالبات مردم معابر و گذرهای خاکی بافت تاریخی در اولویت طرح بازآفرینی و اجرای سنگ فرش قرار گیرد.  

حجت الاسلام اسماعیلی، میراث‌فرهنگی را جزئی از هویت تاریخی کشور عنوان کرد و افزود: شهرستان خوسف مجموعه‌ای از مواریث ارزشمند فرهنگی را دارد که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به بافت‌ها، مساجد و خانه‌های تاریخی و آیین مذهبی مانند بیل‌برداری روز عاشورا یاد کرد.  

علی صالحی مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف نیز با اشاره به اقدامات سال گذشته در حوزه میراث‌فرهنگی این اداره گفت: اجرای نماسازی در خیابان مطهری محله میان ده خوسف، مرمت مزار روستای گل، مرمت حمام تاریخی خور، مسجد گارجگان، برج ماژان و خانه تاجور و ... با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال از جمله اقداماتی ست که در سال گذشته انجام شده است.  

صالحی یادآور شد: شهرستان خوسف با 107 اثر تاریخی ثبتی به لحاظ تعداد آثار در رتبه دوم استانی قرار دارد اما در بخش اعتبارات در جایگاه پایین قرار گرفته که نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha