• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403030603257
  • خبرنگار : 50026

خدمات ۳ ساله دولت شهید جمهور در بخش آب و فاضلاب خراسان جنوبی 

خدمات ۳ ساله دولت شهید جمهور در بخش آب و فاضلاب خراسان جنوبی 

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین اقدام دولت شهید آیت الله رئیسی، اتمام و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر  ۲۳میلیون یورو بود که در ۱۴۰۱ در سفر به استان به بهره برداری رسید.

مهدی دوستی، در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی در خصوص اقدامات سه ساله دولت در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: پروژه‌های جهاد آبرسانی که از اقدامات مهم دولت سیزدهم است در فاز اول، ۱۱۵ روستای استان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان از نعمت آبرسانی پایدار برخوردار می‌شوند و این پروژه هم اکنون با پیشرفت ۷۵ درصدی در حال انجام است.

وی در خصوص پروژه‌های بخش آب گفت:  ۱۶۱۰ میلیارد تومان  اعتبار در پروژه‌های بخش  آب در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی در دولت رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی هزینه شده است.

دوستی تصریح کرد:  ۱۵۳۵ کیلومتر لوله گذاری (۳۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه، ۳۷۵ کیلومتر توسعه شبکه، ۱۲۰ کیلومتر اصلاح خط انتقال و ۶۹۰ کیلومتر اجرای خط  انتقال جدید)، حفر و تجهیز ۶۶ حلقه چاه و احداث بیش از ۵۳ هزار مترمکعب مخزن جهت خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم خراسان جنوبی از محل اعتبار اختصاص یافته انجام شده است.

وی هم چنین به اعتبارات هزینه شده در بخش فاضلاب اشاره و بیان کرد: ۲۵۵میلیارد تومان پروژه در بخش فاضلاب در دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی هزینه شده است.

خدمات ۳ ساله دولت شهید جمهور در بخش آب و فاضلاب خراسان جنوبی 

دوستی افزود: پروژه های مذکور شامل ۸۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در اقطار مختلف (بیرجند۵۲ کیلومتر، فردوس۲۸ کیلومتر و سربیشه ۲کیلومتر)، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با اعتباری بالغ بر  ۲۳میلیون یورو، شروع عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهر سربیشه، واگذاری احداث تصفیه خانه فاضلاب و اجرای شبکه فاضلاب شهر قاین به سرمایه گذار بخش خصوصی و انجام مطالعات تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس می‌شود که در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم شریف خراسان جنوبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده نسبت به جذب حداکثری مشارکت خیرین در پروژه‌های اجرایی و اصلاحی در سطح روستاهای استان اقدام شده به طوریکه با جذب مشارکت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی، بنیاد خیریه علوی، کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی، بنیاد احسان، سازمان هلال احمر اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال  برای توسعه شبکه آبرسانی در ۸۳ روستا، اصلاح شبکه‌های فرسوده در ۶۱ نقطه روستایی، اصلاح و بازسازی کامل شبکه و انشعابات مشترکین در ۳۴ روستا و خرید تانکر آبرسانی و دستگاه آب شیرین کن اقدام شده است.

 وی ادامه داد: همچنین در این راستا همکاری بسیار خوبی با سازمان یونیسف انجام و اصلاح و نوسازی شبکه توزیع در روستاهای استان به انجام رسید که در نتیجه پیگیری‌های صورت گرفته روستاییان محترم از نعمت آب آشامیدنی پایدار برخوردار شدند.

دوستی در خصوص مشارکت خیرین آبرسان در آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان خراسان جنوبی در طرح نذر ملی خدمت در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح ۲۹۷ خانوار روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرا و نصب ۲۹۷ انشعاب آب از نعمت آب برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی اظهار کرد: این مجموعه در راستای توسعه پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح استان و رفع مشکلات این بخش با اهتمام کامل عمل خواهد کرد تا اهداف دولت سیزدهم بر زمین نماند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha