• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403030603261
  • خبرنگار : 30057

سرمایه‌گذاری، پیش‌نیاز توسعه هوش مصنوعی در صنعت نیرو

سرمایه‌گذاری، پیش‌نیاز توسعه هوش مصنوعی در صنعت نیرو

رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر توسعه زیست بوم هوش مصنوعی در صنعت برق، اجرای آن را نیازمند زیر ساخت‌هایی دانست که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری میسر می‌شود و ادامه داد: ما بدون این زیر ساخت‌ها نمی توانیم انقلاب صنعتی را همراهی کنیم و برای آن نیاز به سرمایه‌گذاری است.

به گزارش ایسنا دکتر مجید عمیدپور در نخستین رویداد به کارگیری هوش مصنوعی در بخش تولید برق؛ تحولات و نوآوری‌ها که صبح امروز در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش، شهادت وی را در راستای اجرای یکی از پروژه‌های حوزه انرژی دانست و ابراز امیدواری کرد که مجموعه‌های دولتی بتوانند خدمتگذار مردم باشند. 

وی پژوهشگاه نیرو را یک نهاد علمی وزارت نیرو و صنعت برق توصیف کرد و افزود: توسعه فناوری‌های نوین از ماموریت های این پژوهشگاه است که حرکت در این حوزه آغاز شده ولی سرعت تغییر و تحولات فناوری آن چنان بالا است که لازم است ما در این حوزه‌ها متمرکز شویم. 

عمیدپور، با بیان اینکه فعالیت های این پژوهشگاه با همراهی دانشگاه ها در حال انجام است، ادامه داد: صنعت برق به عنوان مؤلفه توسعه جامعه بشری مهم است؛ از این رو نیاز است تا به طور جدی به آن توجه شود و در دنیا سرمایه گذاری های زیادی داشته است. 

رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر اینکه برای به کار گیری هوش مصنوعی، باید خود را سازگار کنیم، خاطرنشان کرد: از هوش مصنوعی با نام انقلاب چهارم صنعتی یاد می شود و گردش مالی آن تا ۲۰۳۰ بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

وی چت جی پی تی، شبکه های اجتماعی چون یوتیوب و غیره، خودروهای خودران، ترجمه زبان ماشینی، تبدیل صوت به متن و برعکس را از مصادیق هوش مصنوعی دانست و یادآور شد: ابن فناوری می تواند ما را در پایش از راه دور، افزایش ظرفیت و راندمان یاری کند و این اقدامی است که در شرکت زیمنس برای پایش و کنترل با استفاده از هوش مصنوعی در ابعاد وسیع اجرایی می شود.

عمیدپور با تاکید بر توسعه زیست بوم هوش مصنوعی در صنعت برق، اجرای آن را نیازمند زیر ساخت‌هایی دانست که با حمایت معاونت علمی میسر می شود، ادامه داد: ما بدون این زیر ساخت ها نمی توانیم انقلاب صنعتی را همراهی کنیم و برای آن نیاز به سرمایه گذاری است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha