• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403030603267
  • خبرنگار : 71951

مترو ورامین به دستور شهید جمهور دوباره وارد ریل شد

مترو ورامین به دستور شهید جمهور دوباره وارد ریل شد

ایسنا/تهران همزمان با سفر رئیس‌جمهور فقید کشورمان شهید آیت‌الله رئیسی به شهرستان ورامین در سال ۱۴۰۱ تسریع عملیات مترو که در دولت‌های قبلی منتفی شده بود به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دیار ۱۵ خرداد مورد تاکید قرار گرفت و عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

مجید درویشی -فرماندار ورامین- صبح  امروز یکشنبه ۶ خرداد ماه در جمع تعدادی از خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت در سانحه بالگرد رئیس جمهور گفت: زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد بیش از دو دهه از آغاز کلنگ زنی خط مترو می‌گذشت ولی این پروژه برزمین مانده و متأسفانه وعده‌های مسئولان در دو دهه اخیر محقق نشده بود به نحوی که دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، فرهنگیان، کارگران و دیگر اقشار در دیار ۱۵ خرداد از نبود امکانات حمل و نقل عمومی از جمله مترو و تعداد کم تردد قطار، سرمایش و گرمایش قطار حومه‌ای گلایه‌مند بودند.

معاون استاندار تهران ادامه داد: احداث مترو، قبل از سفر شهید جمهور منتفی شده بود ولی با سفر خادم الرضا به دشت ورامین در سال ۱۴۰۱ و ابلاغ دستورات لازم جهت تسریع اجرای حمل و نقل عمومی مصوبه احداث مترو دوباره احیا شد.

درویشی اضافه کرد:‌ با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که خادمان دولت انجام دادند،‌ در آذرماه سال ۱۴۰۱ طبق ابلاغ معاون اول ریاست جمهور فقید و پرتلاش کشورمان پروژه مترو به جریان افتاد و با توافق راه‌آهن و شهرداری تهران فرآیند شروع به کار آن در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.

درویشی با بیان اینکه بسیاری از افراد روزانه به دلایل مختلفی از جمله کار یا تحصیل با قطار حومه‌ای از شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک به تهران تردد می‌کنند، تاکید کرد: به دلیل نبود مترو مردم مجبورند از قطار حومه‌ای استفاده کنند که امکانات مناسبی ندارد و این امر مشکلات عدیده‌ای برای مردم این خطه بوجود آورده است.

معاون استاندار تهران مشکلات قطار شهری و ازدحام مسافران را چند وجهی عنوان کرد و ادامه داد: اختلاف قیمت پایین قطار، ‌حمل و نقل آسان و ایمنی باعث ورود بیش از حد مسافران برای استفاده از حمل و نقل ریلی شده است که این مسئله در همه جای کشور صدق می‌کند؛ ولی تراکم و تردد شدید خط تهران به مشهد امکان استفاده بیشتر از تردد قطار محلی را محدودتر کرده است که با تحقق مترو در آینده‌ای نزدیک این مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده عالی دولت در ورامین با بیان اینکه ناوگان ریلی کشور فرسوده است، تصریح کرد: امکان اضافه کردن واگن‌ها با توجه به فرسوده بودن و به صرفه نبودن نوسازی لوکوموتیو وجود ندارد ولی با توجه به رفع مشکلات قانونی مترو ورامین و عقد قرار داد بین شهرداری و راه‌آهن، ساخت مترو به زودی آغاز می‌شود و مشکلات مردم دیار ۱۵ خرداد نیز به کمترین مورد در حوزه حمل و نقل می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha