• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403030603289
  • خبرنگار : 50286

به‌پاس سفر رئیس جمهور شهید به مناطق محروم؛

اهالی کروچان و تنگشاه در جنوب کرمان همچنان چشم‌به‌راهند

اهالی کروچان و تنگشاه در جنوب کرمان همچنان چشم‌به‌راهند

ایسنا/کرمان اگر چه اهالی روستاهای تنگشاه و کروچان در جنوب کرمان آخرین خداحافظی را با رئیس جمهور شهید کردند اما برای تحقق کامل وعده‌های داده شده همچنان منتظر هستند که یک نفر پیدا شود و عَلم بر زمین مانده را بر دوش بگیرد و به این انتظار پایان دهد.

شهادت رئیس جمهور و همراهانش بهانه‌ای شد تا سفر به یادماندنی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را به جنوب کرمان آن هم به دو روستای محروم و دورافتاده یادآور شویم. در مرحله اول به پاس توجه به نگاه‌های به آسمان دوخته‌ای که همچنان منتظر هستند و بعد هم یادآوری برای تکمیل وعده‌هایی که نکند نیمه راه به فراموشی سپرده شوند، زیرا اهالی کروچان بر این باورند که کسی از راه برسد و عَلم خدمتگزاری را بر دوش بگیرد تا دیگر دل نگران سیل و بارش‌ها نباشند.

به گزارش ایسنا، صبح روز جمعه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۱ رئیس جمهور شهید در اولین بخش از برنامه‌های دومین روز سفرش به استان کرمان به دیدار مردم روستای تنگشاه از توابع بخش جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد که از حداقل امکانات از جمله راه دسترسی محروم بودند رفت و مورد استقبال گرم مردمی قرار گرفت و بدون رودربایستی حرف دلشان را بازگو کردند و امیدوار به تحقق وعده‌های داده شده ماندند.

اهالی کروچان و تنگشاه در جنوب کرمان همچنان چشم‌به‌راهند

اما دیری نپایید با حضور استاندار کرمان در تاریخ ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲ پل روستای کلجک بعد از چندین سال تعطیلی که زمینه تردد اهالی بیش از ۱۰ روستا را فراهم می‌کند، به همراه جاده دسترسی به روستای تنگشاه به طول ۱۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها شروعی برای خروج تنگشاه از بن بست شد که این روستا به رودبار جنوب راه پیدا می‌کند.

با عبا و عمامه خاکی در میان طوفان شن

اما باز هم  دل آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی طاقت نیاورد و صبح روز جمعه در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر دولت مردمی به کرمان و در جریان بازدید از مناطق محروم جنوب این استان، با وجود طوفان شن، در میان مردم روستای کروچان، از توابع زهکلوت در جنوب کرمان رفت و پای درد دل آنها نشست زیرا که سیل همه زندگی و دار و ندار این روستا را زیر گل و لای دفن کرده بود.

رئیس جمهور بلافاصله بعد از بازگشت از سفر روسیه(اول بهمن ماه ۱۴۰۰) عازم مناطق سیل زده جنوب کرمان شده بود، اما به دلیل نامساعد بودن وضعیت هوا موفق به بازدید از منطقه جازموریان و توابع آن نشد و شش ماه بعد علی رغم طوفان شن، سید ابراهیم  در جمع مردم روستای کروچان از توابع زهکلوت حضور پیدا کرد و برای ساماندهی وضعیت باقی مانده از سیل دستوراتی را به استاندار کرمان داد و بالگرد حامل رئیس جمهور با نگاه امیدوار مردم بر فراز کروچان به پرواز در آمد و زنان، مردان و کودکان کروچان با تکان دادن دستان خود آخرین خداحافظی را با مهمان خود کردند، بالگرد چرخید و رفت و رفت اما شیرینی این روز به عنوان خاطره‌ای ماندگار در ذهن اهالی این روستا همچنان باقی است.

اهالی کروچان و تنگشاه در جنوب کرمان همچنان چشم‌به‌راهند

از طرفی رئیس جمهور در سفر استانی در جمع مردم جنوب کرمان در محل مصلای شهر جیرفت برای ارتقاء زیرساخت‌های توسعه‌ای وعده استقلال جنوب کرمان را داد که خوشحالی آحاد مردم را به همراه داشت و تحقق این مهم هم به عنوان دغدغه رئیس جمهور شهید که امید آفرینی را بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کار خود قرار داده بود، نباید از یادها برود.

بر اساس این گزارش، طی روزهای اخیر در جنوب استان کرمان همزمان با سراسر کشور به مناسبت پاسداشت خدمات رئیس جمهور فقید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، آیین‌های عزاداری به صورت خودجوش در همه شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها برگزار شد که سران طوایف و ریش سفیدان منطقه نیز به رسم وفاداری در جای جای منطقه از جمله رودبار جنوب در فراق رئیس جمهور شهید و همراهانش به سوگ نشستند.

یاد رئیس جمهور شهید را گرامی می‌داریم و براساس بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد بخشی از وعده‌هایی که برای آرامش خاطر اهالی روستای کروچان به آنها داده شده، نیمه تمام مانده که در دوره رئیس جمهور بعدی به اتمام برسد زیرا در اثر بارش‌های نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۳ نیز دستور تخلیه کروچان صادر شد بنابراین رفع این دغدغه‌ هدیه‌ای گرانبها برای رئیس جمهور شهید خواهد بود که می‌طلبد مسئولان برای تحقق این مهم به صورت جهادی وارد عمل شوند تا اهالی کروچان با آسودگی سر بر بالین بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha