• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403030603296
  • خبرنگار : 50212

سردار مقدسی: آزادسازی خرمشهر جهان را به حیرت و تفکر واداشت

سردار مقدسی: آزادسازی خرمشهر جهان را به حیرت و تفکر واداشت

ایسنا/مرکزی رییس مرکز مشاورین سپاه قدس گفت: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، جهان را به حیرت و تفکر واداشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید احمد مقدسی شامگاه گذشته، پنجم خردادماه در مراسم بزرگداشت مجاهدان شهید و گرامیداشت حماسه آزادی خرمشهر قهرمان که در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: شهید رییسی اقدامات بسیاری را در جریان سه سال دوران مسئولیت خویش انجام داد که مهمترین ثمره آن ساخت دو میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور به عنوان یک خدمت بزرگ است.

وی به سفرهای خارجی و داخلی رییس جمهور شهید اشاره کرد و گفت: عضویت در شانگ‌های و بریکس از مهمترین دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی بود. شهید رییسی از لحظه لحظه زندگی خود برای خدمت به مردم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دنیا با جوسازی و فضاسازی دروغین به دنبال تحقیر ملی نظام اسلامی است، تصریح کرد: دنیا تلاش می کند با اینکار خود را برخوردار از تکنولوژی مدرن معرفی کند در حالی که می‌داند ایران در حوزه فناوری و علمی شاخص است.

سردار مقدسی در ادامه به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: در جریان حمله رژیم بعث به ایران اسلامی بخشی از کشور به تصرف دشمن درآمد اما در عملیات آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام دشمن را وادار به عقب نشینی کرده و اجازه ندادند ذره‌ای از این خاک به تصرف دشمن درآید.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دشمن ادعا می‌کرد که ایران توان آزادسازی خرمشهر را ندارد، گفت: رزمندگان اسلام معادلات دشمن را در هم پیچیدند و با نیروی رزمی محدود و تجهیزات حداقلی یک پیروزی حداکثری را رقم زدند و افزون بر ۱۶ هزار نفر نیروی بعث کشته شد و ۱۹ هزار نفر به اسارت رزمندگان درآمدند.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر دنیا را متعجب کرد و به تفکر واداشت، اظهار کرد: نظام اسلامی تا پایان جنگ ایستاد و افتخارات زیادی در عملیات‌های متعددی بدست آمد تا اینکه پس از هشت سال دفاع مقدس، پیروزی برای رزمندگان اسلام و ملت ایران رقم خورد.

وی در ادامه به عملیات طوفان‌الاقصی و وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات طوفان‌ الاقصی خرمشهر دیگری بود که اتفاق افتاد و در این عملیات توان رزمی جبهه مقاومت به رخ مستکبران عالم کشیده شد. این عملیات اجازه نداد که رژیم صهیونسیتی بخواهد به سناریوهای از پیش تعیین شده خود برای سلطه به مردم مظلوم فلسطین دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونسیتی به دلیل فرار از شکست در طوفان الاقصی دیوانه‌وار به همه اهداف خود از جمله کنسولگری ایران حمله کرد، گفت: رژیم صهیونسیتی با حمله به کنسولگری ایران به دنبال تحقیر نظام اسلامی بود اما عملیات وعده صادق پاسخ محکمی به توطئه‌های مستبدان عالم بود. جمهوری اسلامی ایران اراده کرد تا در یک عملیات بسیار بزرگ پهپادی و با استفاده از موشک‌های بالستیک و کروز دشمن را غافلگیر کند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس در ۴۵ روز، افزون بر پنج هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران اسلامی از تصرف دشمن بیرون آمد، گفت: مجاهدت رزمندگان اسلام که با دست خالی اما با برخورداری از روحیه اخلاص و ایمان انجام شد ثابت کرد که ما می توانیم.

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی با بیان اینکه با مدیریت جهادی و ولایی می‌توان در میدان مبارزه پیروز شد، افزود: مدیریت جهادی و پرهیز از پشت میزنشینی از ویژگی‌های اخلاقی و مدیریتی رییس جمهور شهید بود و حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید رییسی بیانگر آن بود که مردم قدر خدمت خالصانه و صادقانه را می‌دانند.

پخش نماهنگ با موضوع دفاع مقدس و نیز شهدای خدمت و اجرای نمایش با عنوان وداع با اسلحه از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور پرشور مردم و مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha