• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030603299
  • خبرنگار : 50283

«هشترخان» در جشنواره فیلم اقوام ایرانی

«هشترخان» در جشنواره فیلم اقوام ایرانی

ایسنا/گیلان فیلم داستانی هشترخان به کارگردانی میلاد سرابی؛ دانش‌آموخته سینمای جوان بندرانزلی به نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی راه یافت.

«هشترخان» به زبان ترکی یعنی «بوقلمون» و داستان این فیلم درباره روستایی است که معلم ندارد و پس از مدت‌ها که یک معلم جوان وارد روستا می‌شود، دانش‌آموزان به شیوه‌های مختلف سعی در خوشحال کردن معلم خود دارند. در این بین یکی از دانش‌آموزان به نام آیدین، راه‌های نادرستی را انتخاب می‌کند که یکی از آنها دزدیدن تنها بوقلمون خانه و هدیه دادن آن به معلم بود و وقتی متوجه اشتباهات خود می‌شود تلاش می‌کند تا رفتارهای غلط گذشته را اصلاح کند.

«هشترخان» در جشنواره فیلم اقوام ایرانی


در همین رابطه میلاد سرابی، کارگردان فیلم داستانی هشترخان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال ۹۷ هنرجوی انجمن سینمای جوان بندر انزلی بودم و تاکنون نیز چند مستند از جمله «خاک سرد» درباره کرونا همچنین «بندر ۳۰۰ ساله» در خصوص شهر زیبای بندرانزلی را در پرونده کاری خودم دارم.

«هشترخان» در جشنواره فیلم اقوام ایرانی

وی با بیان اینکه این فیلم داستانی به سفارش انجمن سینمای جوان ایران ساخته شد، گفت: نخستین جشنواره فیلم اقوام ایرانی تحت حمایت بنیاد ایران‌شناسی از بیست و ششم تا سی‌ام اردیبهشت ماه در تهران با محوریت نمایش فیلم‌های اقوام مختلف در قالب بیان سنت‌ها، آداب و رسوم، اعتقادات محلی و بومی، داستان‌ها و افسانه‌ها هر ناحیه از کشور در حال برگزاری است.

«هشترخان» در جشنواره فیلم اقوام ایرانی

این کارگردان جوان با بیان اینکه یکی از وظایف و مسئولیت‌های سینما جمع‌آوری و به یادگار گذاشتن اسناد برای آیندگان است، تصریح کرد: یکی از این اسناد؛ رفتارهای خاص اقوام در گوشه و کنار کشور است و چنین جشنواره‌های نوپا که هدفشان نمایش این خرده فرهنگ‌ها است می‌تواند در راستای نگهداری و حفظ این خرده فرهنگ‌ها موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha