• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030603312
  • خبرنگار : 71516

وزیر خارجه کلمبیا خواهان بازداشت نتانیاهو شد

وزیر خارجه کلمبیا خواهان بازداشت نتانیاهو شد

وزیر خارجه کلمبیا تاکید کرد این کشور روابط دیپلماتیک خود را با تل آویو به دلیل عمل نکردن به قوانین بین‌المللی بشردوستانه قطع کرده است.

به گزارش ایسنا، «لوئیس موریلو»، وزیر خارجه کلمبیا گفت: خواهان پایبندی اسرائیل به قطعنامه‌های بین‌المللی و اجرای حکم دیوان کیفری بین‌المللی و بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هستیم.

وی در مصاحبه با شبکه الجزیره افزود: ما جنگ علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را محکوم می‌کنیم و اقدامات اسرائیل را مغایر با قوانین بشردوستانه بین‌المللی می‌دانیم. حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف حمله به رفح تا حد زیادی ماهیت حمله وحشیانه نظامی اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی را آشکار می‌کند.

وزیر خارجه کلمبیا بر لزوم توقف فوری جنگ در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه تاکید کرد و گفت: غزه در آستانه نسل کشی قرار دارد. آنچه در نوار غزه رخ می‌دهد ایجاب می‌کند که ما و جامعه بین‌المللی در نقش سازمان‌های بین‌المللی بازنگری کنیم.

وی تاکید کرد: افتتاح سفارت کلمبیا در شهر رام‌الله اقدام مهمی در سیاست خارجه کلمبیا با هدف به رسمیت شناختن کشور فلسطین است. ما راه حل ۲ دولتی را تایید می‌کنیم و با جنگ‌ها مخالف و خواهان حل نزاع‌ها با روش‌های دیپلماتیک هستیم.

پیشتر رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرده بود تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه نسل کشی است.

وزیر خارجه کلمبیا روز چهارشنبه گفت «گوستاوو پترو» رئیس جمهور کشورش که از منتقدان سرسخت «بنیامین نتانیاهو» به شمار می‌رود دستور داده است تا سفارت این کشور در رام‌الله واقع در کرانه باختری راه اندازی شود.

اعلام این تصمیم درست در روزی مطرح شد که ایرلند، نروژ و اسپانیا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بعد از گذشت بیش از هفت ماه جنگ خونین در غزه اعلام کردند.

کلمبیا بعد از آنکه رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد نتانیاهو مرتکب نسل‌کشی در غزه شده است، روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

پترو ابتدای ماه جاری میلادی از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی را صادر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha