• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403030603334
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اعلام کرد

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب این استان تخصیص داده شد.

«آرش مصلح» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم الرضا و همراهان افزود: طی سال‌های ۱۴۰۰تا ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد اختصاص داده شد.

وی اظهارکرد: پروژه آبرسانی به شهر لیکک و روستاهای اطراف با ۸۵ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی از محل سد کوثر سال ۹۰ آغاز شد که تا سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت این پروژه هم اکنون به ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و در دولت سیزدهم ۴۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت در حالی که در ۱۰ سال قبل ۴۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد سرپری شهر دهدشت از سال ۹۰ تا سال گذشته ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۵۵ درصد رسیده است.

مصلح تصریح کرد: در پروژه‌های آبی استان چیزی به عنوان شیفت شب نداشته‌ایم اما هم اکنون و در دولت سیزدهم به صورت شبانه روزی کار می‌کنند.

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

وی ادامه داد: در سال گذشته دولت سیزدهم ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به پروژه‌های آبی استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده است همچنین برای امسال ۶۰ میلیارد تومان موافقتنامه مبادله کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم برای ساماندهی رودخانه بشار یاسوج ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای امسال اختصاص داده شد.

مصلح تاکید کرد: امکان ندارد هفته‌ای میزبان مدیران و مسئولان ملی حوزه آب در استان نباشیم یا در تهران با آنها جلسه نداشته باشیم.
در دولت سیزدهم بزرگترین مخزن آب شرب کشور با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در شهر دهدشت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی اظهارکرد: ۶۱ پروژه آبی استان کهگیلویه و بویراحمد از سد تنگ سرخ بویراحمد، سد «سقاوه» مارگون، سد «سرپری» دهدشت، آبرسانی از سد «کوثر» به شهر لیکک، آبرسانی به دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰روستای مسیر با جمعیتی بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر، تامین آب اراضی کشاورزی دهدشت غربی به مساحت ۵۵۵۵ هکتار، تکمیل شبکه آبیاری ۴۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دشت لیشتر گچساران، ۵۰۰هکتار اراضی کشاورزی رودبار گچساران، ۱۰۰۰هکتار اراضی تنگ انگشترک و آب‌زری گچساران، اجرای فاز دوم آبیاری ۳۱۵۰ هکتار از اراضی امامزاده جعفر گچساران و ۱۲۰۰هکتار از اراضی کشاورزی دشت مور گچساران هم اکنون فعال است.

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح انتقال آب از دشتروم به سد شاه قاسم یاسوج ۸۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که ۱۰ میلیارد تومان از این میزان اعتبار از محل اعتبارات نفت و مابقی از محل بودجه است.

مصلح افزود: در دولت سیزدهم ۱۸ طرح ساماندهی رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ۹ شهرستان با بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان شده که بیشتر این طرح‌ها تکمیل شده‌اند.

وی اظهارکرد: ۱۷۰۰ کیلومتر مطالعات تعیین حد و حریم و بستر و ساماندهی رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.
در دولت سیزدهم پیشرفته‌ترین دستگاه پایش کیفی آب دنیا را رای استان خریداری کردیم که سال‌های سال بدلیل نبود این دستگاه مشکلاتی داشتیم. همچنین پیشرفته‌ترین دستگاه مولتی پارامتر همراه را خریداری کرده‌ایم. این دو دستگاه با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان خریداری شده‌اند. علاوه بر این دستگاه‌ها و تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیز خریداری شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اسفند و فروردین دولت سیزدهم سه مجوز ماده ۲۳ برای طرح تامین آب شرب بخش‌های دیشموک و چاروسا و روستاهای اطراف با جمعیت بالغ بر ۷۶ هزار نفر، انتقال آب از سد تنگ سرخ به یاسوج جهت آب شرب این شهر و سد سرپری دهدشت اخذ شد.

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

مصلح تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۰۰ مناقصه با اعتباری بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب استان کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی این مدت مطالعات چند سد مهم از جمله سد و نیروگاه پراشکفت، سد مخزنی سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی، سد کمبل در شهرستان گچساران، ادامه مطالعات سده‌های قلات بهمئی، آبریز کهگیلویه، سرگچینه بویراحمد، لوداب و عزیزی بویراحمد و سد شبلیز دنا در این استان آغاز شده است.

مصلح بیان کرد: بیش از ۵۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر در بخش "آی.تی" شرکت آب منطقه‌ای استان هزینه شده است که این امر در راستای اقدامات پدافندی و جهت جلوگیری از حملات سایبری بوده است.

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

تخصیص بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان به حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha