• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403030603351
  • خبرنگار : 30147

رئیس شبکه دامپزشکی خبر داد

 کشف و ضبط بیش از ۲۷۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف در سبزوار

 کشف و ضبط بیش از ۲۷۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف در سبزوار

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از کشف و ضبط بیش از ۲۷۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف و فاسد طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

برات الله زیدآبادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۱۰۹ هزار و ۲۸ مورد بازدید از واحدهای صنفی عرضه غذا تحت نظارت دامپزشکی شهرستان انجام شده است، افزود: در این مدت تعداد ۷۶۵ مورد فرآورده خام دامی  غیربهداشتی کشف و ضبط شد.

وی به انجام 1087 مورد آزمایش و ۲۵ مورد نمونه‌برداری توسط دامپزشکی سبزوار اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۷۰ هزار و ۲۵۴ کیلوگرم فرآورده‌های دامی ضبط و ۳ واحد صنفی پلمب شد و ۷۵ مورد به مراجع قضایی ارجاع شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ضمن هشدار به رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها عنوان کرد: تمامی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به لحاظ کیفیت محصولات غذایی و بهداشتی زیر ذره‌بین گزارش‌های مردمی و مسئولین قرار دارند.

وی از فعالیت ۳۹۸ رستوران، اغذیه‌فروشی، جگرکی و طباخی و غیره در شهرستان خبر داد و افزود: تمامی مراحل تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی در این واحدهای صنفی توسط کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی به صورت مستمر بازرسی می‌شود.

 زیدآبادی با تأکید بر عدم مسامحه با متخلفین بهداشتی دامپزشکی، گفت: بهترین بازرسان بر عملکرد واحدهای صنفی، خود مردم هستند که هر روزه ضمن تماس با صندوق صوتی ۱۵۱۲ و یا تلفن شبکه دامپزشکی، موارد مشکوک و تخلف صورت گرفته را به کارشناسان نظارت گزارش می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سبزوار در مسیر زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم قرار دارد، مسافران با توقف در این شهرستان و صرف غذا در رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها بر کیفیت محصولات غذایی، نظارت ویژه دارند و برخی مواقع شکایت‌های خود را به این شبکه ارجاع می‌دهند.

 این مقام مسئول در ادامه به واحدهای صنفی عرضه غذا برای حفظ اعتبار برند خود، هشدار داد: با عمل کردن به نظرات کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی در خصوص تهیه و نگهداری فراورده‌های خام دامی (گوشت سفید و قرمز، تهیه گوشت چرخ شده جهت تهیه کباب و...) طبق قوانین و ضوابط سازمان دامپزشکی مراقب حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان و همچنین اعتبار برند خود باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha