• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030603373
  • خبرنگار : 50177

استاندار لرستان:

سد معشوره پس از گرفتن مجوز ماده ۲۳ به فاز اجرایی وارد می‌شود

سد معشوره پس از گرفتن مجوز ماده ۲۳ به فاز اجرایی وارد می‌شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: پیگیر گرفتن ماده ۲۳ سد معشوره هستیم و انتظار داریم برای تسریع این امر وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه، همکاری لازم را داشته باشند.

ابوطالب شفقت امروز (ششم خرداد ماه) در جریان بازدید از سد معشوره (گاوشمار) اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم استان اجرای سد معشوره بود که مطالعات آن قدیمی بوده و اجرای آن سال ۱۳۹۴ آغاز شده است. در دولت قبلی دو درصد و اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو سال گذشته اگر کار می‌شد پیشرفت آن به ۱۶ درصد می‌رسید.

وی ادامه داد: موافقت‌نامه بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه نهایی نشده است، اما در حال پیگیری هستیم تا در یک ماه آینده، مجوز ماده ۲۳ آن گرفته و سپس به فاز اجرایی وارد شود.

شفقت با اشاره به اینکه هفت درصد اعتبارات سد از محل منابع وزارت نیرو بوده است، بیان کرد: گرفتن مجوز ماده ۲۳ با همکاری وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تسریع می‌شود.

نماینده عالی دولت در لرستان گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب حجم سد بود و کاربرد آن کشاورزی و جلوگیری از  سیلاب از اهداف پروژه بود. قطعاً بهره‌برداری از آن موجب بهره‌مندی شهرهای پایین‌دست مانند پلدختر، کوهدشت، معمولان و چگنی خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه این سد برای اهالی بالادست نیز رونق گردشگری و توسعه اقتصادی شیلات را به‌دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: اجرای این طرح و ذخیره آب، رطوبت منطقه را افزایش می‌دهد.

شفقت گفت: این سد جزو تاکیدها و مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به لرستان است که باید روند اجرای آن شتاب بگیرد. البته جابه‌جایی روستا نیازمند همکاری اهالی است، چون ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح و تملک اراضی و واحدهای مسکونی بالادست نیاز است.

وی ادامه داد: اکنون ۲۵۰ خانوار ساکن بالادست هستند که می‌توانند با اجرای این طرح از مزایای اقتصادی آن بهره‌مند شوند.

استاندار لرستان افزود: دستگاه‌های مرتبط مانند حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منتظر نامه رسمی استاندار نباشند و به وظایف خود در بحث اجرای همه‌جانبه طرح عمل کنند که هماهنگی بین این دستگاه‌ها باید توسط معاونت عمرانی انجام شود تا بتوانیم در کنار مردم، این طرح بزرگ را اجرایی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha