• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030603378
  • خبرنگار : 71610

اذعان صهیونیست‌ها به نزدیک شدن شکست راهبردی‌ در زمینه‌های مختلف

اذعان صهیونیست‌ها به نزدیک شدن شکست راهبردی‌ در زمینه‌های مختلف

درپی تحولات در میدان جنگ و همچنین تصمیم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری درباره حمله به رفح در جنوب نوار غزه، منابع رسانه‌ای صهیونیستی به نزدیک شدن رژیم اشغالگر به یک شکست راهبردی در زمینه‌های مختلف اذعان کردند.

به گزارش ایسنا، درپی تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری، ترس نسبت به شکست در زمینه حقوقی در میان صهیونیست‌ها رخنه کرده است؛ چراکه آنها نگران هستند که این شکست و صدور احکام بین‌المللی مبنی بر توقف جنگ و یا صدور حکم بازداشت برای مقامات آن، رژیم اشغالگر را به خطر بیندازد.

این نگرانی‌ها به ویژه پس از مخالفت‌های مقامات رژیم صهیونیستی با تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر توقف حملات به رفح در جنوب نوار غزه تشدید شده است.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، «رون بن یشای» کارشناس نظامی در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره گفت: با ادامه اظهارات وزرا و سیاستمداران ائتلاف راست‌گرای فعلی که مهمات قانونی و تبلیغاتی در دست دشمنان اسرائیل محسوب می‌شوند، آسیب‌های ناشی از تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای اسرائیل بیشتر می‌شود.

وی گفت: این مساله درباره سربازان ارتش نیز صدق می‌کند؛ چراکه آنها ویدئوها و متن‌های تحریک آمیز از غزه را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنند و با این کار به توجیه ادامه جنگ علیه حماس در غزه آسیب زیادی وارد می‌کنند، این سربازان متوجه نیستند که که ممکن است اسرائیل در پرونده‌های حقوقی شکست بخورد.

در همین راستا، «امیر بوخبوط» خبرنگار نظامی وبگاه «واللا» نیز اذعان کرد: پایه‌های دفاعی ارتش در هم شکسته است و مطمئن نیستیم که موفق به بازسازی آن شده‌ایم، زیرا بیش از هفت ماه از زمانی که حماس ما را با موفقیت خود در هفتم اکتبر غافلگیر کرد و پس از یک دوره طولانی شکست می‌گذرد، اما اسرائیلی‌ها هنوز امنیت خود را به دست نیاورده‌اند و ویدئویی که اخیرا منتشر شد، میزان مشکلات و آسیب‌های آزاردهنده‌ای را که سربازان اسرائیلی تجربه کرده‌اند، آشکار و حتی به فهرست بلندبالایی از شکست‌ها اشاره کرد.

وی افزود: حدود هشت ماه از آغاز جنگ غزه می‌گذرد و این به ما یادآوری می‌کند که چگونه نیروهای حماس موفق شدند خط تماس مرزی را بشکنند خطی که تحت تدابیر شدید امنیتی و نظارت جدی است؛ این یک شکست است.

بوخبوط ادامه داد: آنچه ارتش امروز در زمینه عملیات در قلب غزه با آن مواجه است، ادامه وضعیت ناکامی در انجام ماموریت اصلی و بازگرداندن وضعیت به حالت عادی قبل از هفتم اکتبر است و این خود نشان دهنده یک فروپاشی سیستماتیک در ارتش اسرائیل ناشی از عدم آمادگی نیروهای آن برای دفاع است.

وی ادامه داد: ما در سطح راهبردی، یعنی در سطح ستاد کل ارتش با شکست مواجه هستیم، ارتش آمادگی کافی برای این جنگ را نداشت و به دلیل همین عدم آمادگی جنگی ویرانگر و خونین علیه فلسطینی‌ها در غزه به راه انداخت و نتیجه آن بی‌امنیتی و شکست در بازگرداندن اسرا بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha