• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030603386
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد

استقرار رایزن‌های علمی در کشورهای پاکستان، آفریقا و آمریکای لاتین

استقرار رایزن‌های علمی در کشورهای پاکستان، آفریقا و آمریکای لاتین

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه افزایش تعداد رایزنان علمی و بازنگری ماموریت‌های آنان در دستور کار این سازمان است، گفت: قرار است رایزن‌های علمی در کشورهای پاکستان، آفریقایی و آمریکای لاتین مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، هاشم داداش‌پور در نشست سالیانه رایزنان علمی و سرپرستی دانشجویان ایرانی خارج از کشور ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت شهادت جانسوز رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: در دولت سیزدهم به بازتعریف اهداف و فعالیت‌های رایزنان علمی پرداختیم و با رویکرد جدید دایره فعالیت رایزنان را از حداقلی به حداکثری رساندیم و با توجه به تحولات جهانی در سال‌های اخیر علاوه بر افزایش ماموریت‌ها بر تعداد رایزنان علمی با توجه به  باز تعریف کشورهای هدف افزودیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان به تحول در عرصه فعالیت رایزنان علمی اشاره کرد و افزود: تغییر در ماموریت‌ها و کشورهای حوزه ماموریت را در مسیر رشد و تعالی انجام دادیم تا بتوانیم به تحقق منویات  مقام معظم رهبری در راستای نیل به برنامه هفتم توسعه و افق‌های تعریف شده دست پیدا کنیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های بزرگ وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان دستیابی به مرجعیت علمی است و برای رسیدن به آن باید ماموریت‌های متفاوتی را به سامان رساند، افزود: یکی از این ماموریت‌ها جذب دانشجویان بین‌الملل و تبدیل شدن ایران به مرکز ثقل جذب این دانشجویان در منطقه و در دنیاست و رایزنان علمی در جذب حداکثری دانشجویان و گسترش روابط، می‌توانند نقش و جایگاه تاثیرگذاری داشته باشند و به همین منظور علاوه بر اینکه از عزیزانی که تحصیل کرده دانشگاه‌های کشورهای خارج بوده و شناخت کافی از مسائل و موضوعات و مشکلات داشتند و نیز از نیروی جوان در این حوزه بهره بردیم تا بتوانند در تکاپوی بیشتری در حوزه ماموریت خود باشند و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بهتری را ایجاد کنند.

وی در ادامه به نقش رایزنان علمی اشاره کرد و گفت: در دوره‌های گذشته رایزنان اغلب نقش سرپرستی را عهده‌دار بودند ولی امروز وظیفه جذب دانشجویان بین‌المللی نیز بر سایر عملکردها افزوده شده و سازمان در تلاش است تا در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و پاکستان نیز رایزن علمی مستقر کند و این امر بزودی جامه عمل بخود خواهد پوشید و انتظار می‌رود با حضور رایزنان علمی ضمن همکاری‌های علمی، دانشگاهی، در جذب دانشجویان بین‌الملل و استعدادیابی نخبگان و هدایت آن‌ها به موسسات آموزش عالی ایران و نیز تبادل دانشجو نقش موثرتری ایفا کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: یکی‌ دیگر از ماموریت‌های ما در سازمان امور دانشجویان رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است.

وی با اشاره به اینکه رایزنان علمی باید در کشورهایی مستقر شوند که تعداد دانشجویان ما بیشتر هستند؛ اظهار کرد: ما حدود ۳۵ هزار دانشجو در آلمان و ایتالیا داریم بنابراین طبیعی است برای این کشورها رایزن علمی تعریف و اعزام کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه با بیان اینکه رایزنان علمی نمایندگان دولت جمهوری اسلامی برای تبادل دانشجو، اعزام دانشجویان بورسیه و جذب دانشجو از دیگر کشورها به داخل و نیز انتقال فناوری به داخل هستند بر لزوم گسترش فعالیت‌ها و دامنه همکاری‌ها تاکید کرد.

داداش پور در پایان افزود: دشمن تلاش کرده است با تحریم ها و محدویت‌های مختلفی که ایجاد می‌کند دامنه فعالیت ما را کم و کمرنگ کند ولی ما باید با راهکارهای مختلف میدان عمل خود را وسعت ببخشیم که در این راستا افزایش رایزنان علمی در قالب رایزنان سیار و موقت از جمله راهکارهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha