• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403030603392
  • خبرنگار : 50214

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

رشد حدود ۶۰ درصدی حمل کالاهای ترانزیتی کشور

رشد حدود ۶۰ درصدی حمل کالاهای ترانزیتی کشور

ایسنا/یزد وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رشد ۵۷ درصدی جابجایی کالاهای ترانزیتی در کشورمان طی دو ماهه ابتدای سالجاری، ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند افزایشی عملکرد این بخش تا پایان سال جاری به ۲۰ میلیون تن برسد.

«مهرداد بذرپاش» امروز یکشنبه در مراسم اتمام عملیات و بهره برداری نهایی راه آهن یزد – اقلید که در محل ایستگاه مهریز در ۳۰ کیلومتری ایستگاه یزد برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان آیت الله رئیسی، به برگزاری مراسم‎های تشیع و بزرگداشت باشکوه برای شهدای حادثه بالگرد در روزهای اخیر با اظهار محبت مردم کشورمان به این شهدای خدمت اشاره کرد و گفت: مهر و محبت مردم جز از طریق کار کردن برای خدا حاصل نمی‌شود.

وی ضمن تلخ خواندن تمام لحظات این حادثه، افزود: راه اهن یزد – اقلید یکی از طرحهای مورد تاکید رئیس جمهور فقید بود و پس از حادثه بالگرد نیز با تاکید سرپرست ریاست جمهوری در جلسه هیات دولت مقرر شد تا پایان عمر دولت سیزدهم تمام طرحها بدون وقفه دنبال شود.

بذرپاش به اهمیت اجرای این طرح که ۲۴۵ کیلومتر از ۲۷۰ کیلومتر طول مسیر آن در یزد واقع شده است، گفت: یزد یکی از مهمترین باراندازهای ریلی کشور با توجه به سهم بالای جابجایی ریلی بار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه کریدوری راه آهن یزد، یکی از خدمات این مسیر ریلی جدید را جابجایی زائران آستان مقدس رضوی از جنوب غرب کشور به مشهد مقدس با کاهش سیر چهار ساعته ذکر کرد و گفت: بعد از راه اندازی مسیر شیراز – بوشهر نیز این مسیر نقش قابل توجهی در ترانزیت کالا خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ماحصل تلاشهای دولت سیزدهم و در راس آن خادم الرضا رئیس جمهور شهیدمان در حوزه راه را رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در کشور طی سال گذشته خواند و افزود: در دو ماهه امسال نیز نسبت به مدت مشابه رشد ۵۷ درصدی حمل و نقل کالاهای ترانزیتی در شریانهای کشور را شاهد بودیم و امیدواریم با تداوم این روند افزایشی تا پایان سال حجم جابجایی کالاهای ترانزینی کشور به ۲۰ میلیون تن و حتی بیشتر بیانجامد.

وی این آمارهای فزاینده را ناشی از اقدامات عمرانی و توسعه‌ای در بخش راه و زیرساختهای این بخش و نیز توسعه روابط دیپلماتیک کشورمان ذکر کرد و یادآور شد: یکی از موضوعات بازدید رئیس جمهور شهید از کریدور ارس در کنار افتتاح سد این منطقه، ساعتها مذاکرات دو جانبه بین سران دو کشور جهت تسهیل و افزایش ترانزیت کالا بود.

بذرپاش در پایان اعلام کرد: طی دو روز آینده روزانه یک تردد قطار از این مسیر به سمت مشهد مقدس آغاز خواهد شد که این را هدیه رئیس جمهور شهید به مردممان می دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۱۳:۰۱

خبر دارید کشورهای اروپایی ویزا به رانندگان کامیونهای ایران نمی دهند ؟