• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030603435
  • خبرنگار : 71660

گردهمایی ۳۰۰۰ نفر در «کنفرانس مردمی برای فلسطین» در دیترویت آمریکا

گردهمایی ۳۰۰۰ نفر در «کنفرانس مردمی برای فلسطین» در دیترویت آمریکا

بیش از ۳۰۰۰ فعال حامی فلسطین از سرتاسر جهان برای شرکت در «کنفرانس مردمی برای فلسطین» در دیترویت، بزرگترین شهر ایالت میشیگان آمریکا گرد هم جمع شدند.

به گزارش ایسنا، هزاران نفر از سازمان‌های حامی فلسطین در این گردهمایی از تاریخ ۲۴ الی ۲۶ مه (۴ الی ۶ خرداد) در دیترویت میشیگان گرد هم جمع شدند تا علاوه بر ابراز همبستگی با مردم فلسطین، خواستار خاتمه یافتن نسل‌کشی، لغو محاصره نوار غزه و قطع ارسال کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی شوند.

پایگاه خبری «پیپِل دیسپچ» که معمولا با انتشار گزارش‌هایی، انعکاس صدای نهادها و سازمان‌ها در سراسر جهان می‌شود، به نقل از «محمد نابلسی» رهبر جنبش جوانان فلسطین در هیوستون، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت تگزاس نوشت: «سرافرازی ابدی برای شهدایمان، شفای عاجل برای مجروحان و آزادی برای اسرای فداکارمان. ما مردم فلسطین طی هشت ماه گذشته به همه جهان نشان دادیم تنها راهی که می‌توانیم تاریخ خود را بنویسیم و واقعیت کنونی خود را متحول کنیم، راه وحدت از طریق مقاومت است.»

«جنبش جوانان فلسطین» در همبستگی با فلسطین در سرتاسر آمریکای شمالی نقش پیشرویی ایفا کرده و در کنار برگزارکنندگان اصلی این کنفرانس از جمله «دانشجویان ملی برای عدالت در فلسطین»، «ائتلاف پاسخ» و «کارکنان بهداشت و درمان برای فلسطین» اهمیت بسزایی داشته است.

«یارا شوفانی» از دیگر رهبران جنبش جوانان فلسطین در تورنتو کانادا گفت: «غزه ما را وارد عصر جدیدی کرده؛ دورانی که مسئله فلسطین اجتناب‌ناپذیر شده است. غزه در مرکز جهان ایستاده و در جنگی قهرمانانه نه تنها علیه دشمن صهیونیستی و حامیان آن، بلکه در خدمت انقلاب جهانی قرار دارد.»

از جمله شرکت‌کنندگان این کنفرانس می‌توان به «غسان ابوسته» جراح بریتانیایی-فلسطینی اشاره کرد که در هفته‌های اول جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، در بیمارستان الشفا این باریکه کار می‌کرد.

این جراح که خود شاهد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و درد و اندوه مردم فلسطین بوده است، گفت: «مجروحان وقتی زخمی می‌شوند، آنقدر سوء تغذیه دارند که زخم‌هایشان خوب نمی‌شود. سوء تغذیه و قحطی به عنوان یک ماشین کشتار نه تنها جان کودکان را می‌گیرد، بلکه جان مجروحانی را نیز می‌گیرد که بدن آنها دیگر قادر به التیام زخم‌ها و جراحی‌ها نیست.»

گردهمایی ۳۰۰۰ نفر در «کنفرانس مردمی برای فلسطین» در دیترویت آمریکا
«مصطفی برغوثی» در رام‌الله - ۵ ژوئن ۲۰۱۴

«مصطفی برغوثی» پزشک، دبیرکل و یکی از بنیانگذاران ابتکار ملی فلسطین و هم‌چنین عضو شورای قانونگذاری فلسطین (PLC) طی سخنرانی در این کنفرانس اظهار کرد: «طی هفت، هشت ماه گذشته، اسرائیل جنایات وحشتناکی را مرتکب شده است. اگر ۱۰ هزار نفر زیر آوار را محاسبه کنیم، تا به حال ۴۵ هزار فلسطینی را از دست داده‌ایم. اگر این اتفاق در ایالات متحده آمریکا رخ می‌داد، شما درباره ۱۸ میلیون کشته یا زخمی در کمتر از هشت ماه صحبت می‌کردید. اینها فقط اعداد نیستند. هر یک از ۱۵ هزار فلسطینی که کشته و زخمی شده‌اند، هر کدام یک شخص، یک خانواده، یک تاریخ و یک آرزو هستند.»

در حالی هواپیماهای صهیونیست در دویست و سی و سومین روز جنگ به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که مقاومت فلسطین همچنان صهیونیست‌ها را در این نبرد غافلگیر کرده و ضربات سنگینی به آنها وارد می‌کند.

مسلمانان و جوامع عرب‌تبار آمریکایی به ویژه در ایالت میشیگان بارها دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل حمایت تمام‌قد از جنایات رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار داده‌اند و بایدن را نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ تهدید کرده‌اند.

روزنامه «یواس‌ای تودی» با اشاره به دیدار آمریکایی‌های عرب‌تبار با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در ساختمان وزارت خارجه این کشور در تاریخ ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت) نوشت که این افراد «ناراحت و ناامید» شده‌اند از اینکه وزیر خارجه هیچ تعهدی در قبال پایان جنگ غزه ارائه نداده است.

گردهمایی ۳۰۰۰ نفر در «کنفرانس مردمی برای فلسطین» در دیترویت آمریکا
«بلال حمود»

«بلال حمود» مدیر اجرایی اتاق بازرگانی اعراب آمریکا که در این جلسه حضور داشت، گفت: «هیچ طرح اطمینان بخشی که نشان دهد دولت جو بایدن به ارائه یک راه‌حل سریع اولویت می‌دهد وجود نداشته و مطرح نشد. این جلسه برای ما مایوس کننده بود چون ما خواستار اقدامات ملموس بیشتری در گام‌های بعدی هستیم.»

دولت جو بایدن در ماه جاری میلادی جلوی تحویل یک محموله از بمب‌ها به رژیم صهیونیستی را به خاطر نگرانی از بابت استفاده بالقوه این رژیم از آنها برای حمله به شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین بخش نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی به آنجا پناه برده‌اند، گرفت. اما شرکت‌کنندگان در نشست جمعه با بلینکن این گام را در سطح یک تغییر در سیاست‌های دولت واشنگتن که تاثیر در پایان دادن به جنگ غزه داشته باشد، تلقی نکردند.

جامعه اعراب و فلسطینی‌های آمریکا به جو بایدن هشدار داده‌اند برای آنکه حمایت این جوامع مهم رای‌دهنده از جمله رای‌دهندگان ترقی‌خواه مسلمان و عرب آمریکا را در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به دست بیاورد باید دست به تغییرات چشمگیر در سیاستش در قبال جنگ غزه زده و از اهرم خود بر رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن جنگ غزه استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha