• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403030603461
  • خبرنگار : 50534

۲ موزه در شهر زنجان ساخته می‌شود

۲ موزه در شهر زنجان ساخته می‌شود
تصویر تزیینی است

ایسنا/زنجان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طبق آمار در ۱۰ ماه گذشته از ۶۲ کشور دنیا، گردشگر به استان زنجان سفر کرده‌اند که سفر ۶۰ درصد آنها توریستی و بخشی دیگر کاری بود و چهار درصد مسافران برای تحصیل و امور مربوط به سلامت در زنجان حضور یافتند.

سعید صفوی امروز (یکشنبه، ششم خرداد ماه) در برنامه رادیویی، با اشاره به فعالیت ستاد خدمات سفر، اظهار کرد: بر مبنای آمار رسمی و مطابق سامانه آنلاین بلیت‌فروشی کشور بین ۲۵۹ موزه و پایگاهی که تحت پوشش وزرات میراث فرهنگی است، موزه‌های استان زنجان بویژه موزه رختشویخانه، باستان‌شناسی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو پربازدیدکننده‌های کشور بودند، یعنی جزو ۵۰ موزه پربازدیدند.

وی با اشاره به اینکه این آمار، رسمی و دقیق است، گفت: حتی کسانی که بازدید رایگان و نیم‌بها داشتند براساس شیوه‌نامه در سامانه خرید بلیت ثبت شده‌اند. از این نظر، توسعه موزه‌ها در شهر و استان زنجان یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی است.

صفوی با اشاره به رتبه ۱۲ کشوری استان زنجان در آمار گردشگری، ادامه داد: در دو نقطه شهر زنجان، ساخت موزه مکان‌یابی شده است.

او با اشاره اینکه یکی از این موزه‌ها، موزه بزرگ زنجان است و یک مجموعه دیگر حدود ۲۰۰۰ مترمربعی برای ساخت موزه و ساختمان اداره‌ کل میراث فرهنگی واگذار شده است، اظهار کرد: این زمین در قالب مولدسازی بود و امیدواریم ۲ تا ۳ سال آینده، شاهد توسعه موزه‌های شهر زنجان باشیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه هر موزه‌ای چه وابسته به وزارت میراث فرهنگی و چه غیروابسته، با مجوز میراث فرهنگی فعالیت می‌کند، افزود: بهره‌برداری از موزه دفاع‌ مقدس که قرار بود فاز اول آن سوم خرداد انجام شود، به علت شهادت رئیس‌ جمهور و همراهان به زمان دیگری موکول شد.

وی با اشاره به موزه‌های سلامت و فرهنگ آموزش و پرورش، بیان کرد: استان زنجان کشش این را دارد که موزه‌ها را در آن توسعه دهیم و این اقدام جزو گام‌ها اساسی است.

صفوی با بیان اینکه برای گردشگری سلامت یکسری مولفه و ساز و کارهایی لازم است، گفت: سه بیمارستان زنجان می‌تواند آن استاندارد و شاخص‌ها را به خود اختصاص دهد، نشست‌های مشترک با علوم پزشکی داریم و در این‌باره، اقداماتی در حال انجام است.

او افزود: فضا برای اسکان مسافران و مهمانان در مجموعه‌های هتلی زنجان نداریم و یکی دیگر از اولویت‌های استانداری و میراث فرهنگی جذب سرمایه‌گذار برای توسعه هتل‌هاست. در این راستا، سرمایه‌گذار خوب جذب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha