• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030603496
  • خبرنگار : 50590

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان کشور دو برابر شده است

تخت‌های مراقبت‌های ویژه کودکان کشور دو برابر شده است

ایسنا/همدان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت سیزدهم خدمات قابل توجهی به کودکان ارائه شده است، گفت : تعداد تخت‌های پی آی سیو (PICU) بیمارستانی یا تخت مراقبت‌های ویژه کودکان در دولت سیزهم دو برابر شد از ۵۰۰ مورد به هزار مورد افزایش یافت.

دکتربهرام عین‌الهی  یکشنبه ۶خرداد، در آیین افتتاح بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان، اظهارکرد: دولت سیزدهم به حوزه درمان اطفال اهمیت زیادی داده است به طوری‌ که سالم بودن این قشر که آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید براینکه اقدامات دولت سیزدهم در کشور بی‌سابقه است ما امروز با فقدان حضور ایشان مواجه هستیم اما بدون شک روح شهید جمهور بر اقدامات ما حاضر و ناظر است، افزود: ایشان از هیچ خدمتی به مردم فروگذار نکردند به طوری‌ که قولی که در حوزه درمان داده شده بود امروز اجرایی شد و چهار بیمارستان اطفال مجهز برای درمان کودکان در کشور به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۴۰ پروژه در حوزه بهداشت درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۵۳۶ تخت جدید به بیمارستانهای استان همدان اضافه شده است.
پیش‌بینی ۱۳ هزار میلیارد ریال در حوزه بهداشت و درمان همدان در سفر رئیس جمهور شهید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌ جمهور به استان طی مردادماه ۱۴۰۱، ۱۳هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت پیش‌بینی شده بود، گفت: یکی از پروژه‌های شاخص که در اعتبارات سفر دیده شده بود تکمیل بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان بود.

دکترمحمد مهدی مجذوبی با بیان اینکه اجرای این بیمارستان با گذشت ۱۴ سال از کلنگ‌زنی و آغاز پروژه با روند بسیار کندی مواجه بود به طوری‌که طی این سال‌ها ۷۰درصد آن تکمیل شده بود و تأمین اعتبار در سفر رئیس جمهور صورت گرفت، تصریح کرد:  با تزریق سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، در مدت دو سال پروژه بیمارستان اکباتان پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان در دی ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: بیمارستان اکباتان هدیه‌ ارزشمند دولت برای استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز هدیه‌ای والا برای حوزه سلامت در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بود، یادآور شد : در حال حاضر ۲۷۲ تخت در ۹ طبقه در بیمارستان کودکان اکباتان مستقر شده و بخش‌ بستری، درمانگاهی، اورژانس در ۲۸ هزار متر مربع راه‌اندازی شده است.

مجذوبی با بیان اینکه ۶۱ طرح بهداشتی به وسعت چهار هزار متر مربع با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تا سه ماه آینده در نقاط مختلف استان بهره برداری می‌شود، افزود: مهمترین خدمات دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان همدان افتتاحیه بیمارستان دندان پزشکی تحت بیهوشی، بهره‌برداری ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه، بهره‌برداری بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی کودکان اکباتان در ۱۳ بخش و هشت اتاق عمل و بخش دندان پزشکی کودکان، بهره‌برداری از بزرگترین بلوک خوابگاهی با ۶۰۰ نفر ظرفیت با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی  افتتاح ۴۰ طرح در حوزه بهداشت، تأسیس پارک علم و فناوری با استقرار ۷۰ شرکت فناور دانش‌بنیان و ۴۰ محصول، ایجاد معاونت بین‌الملل به عنوان سومین دانشگاه در کشور و تاسیس خانه مدیران غرب کشور را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha