• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030603529
  • منبع : نمایندگی همدان

محکومیت متخلفان اقتصادی در همدان

محکومیت متخلفان اقتصادی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت ۵۴۹ میلیون ریالی یک واحد صنفی برای عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته خبر داد.

مرضیه یونسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شعبه پنجم بدوی به پرونده یک واحد صنفی خواروبارفروش برای عرضه ۲۲۹ عدد انواع کالای تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۵۴ میلیون و۹۰۰ هزار ریال رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی پرونده و با توجه به شواهد موجود، اتهام عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته را محرز و علاوه بر حکم ضبط و انهدام کالاها، متهم را به پرداخت ۵۴۹ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان افزود: بازرسان مرکز بهداشت همدان در بازرسی از واحدهای صنفی، گزارش تخلف را تهیه و پرونده را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی همچنین از محکومیت یک میلیاردی ریالی واحد صنفی برای عرضه خارج از شبکه برنج یارانه‌ای خبر داد و گفت: شعبه اول بدوی شهرستان نهاوند به پرونده عرضه خارج از شبکه ۲۸۰ کیلوگرم برنج  یارانه ای به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

یونسی خاطرنشان کرد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک و شواهد موجود درپرونده، اتهام عرضه خارج از شبکه کالا را محرز و علاوه بر حکم عرضه کالا در شبکه، متهم را به پرداخت یک میلیارد ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش کالا محکوم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به محکومیت پنج میلیارد و ۹۲ میلیون ریالی قاچاقچی  سیگار در همدان، اظهارکرد: شعبه سوم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان همدان به پرونده قاچاق ۹۰ هزار نخ سیگار به ارزش چهار میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم را به پرداخت چهار میلیارد و۹۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد، تصریح کرد: همچنین شعبه متهم را در ازای ضبط خودروی حامل معادل ارزش وسیله نقلیه به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه و در مجموع به پرداخت پنج میلیارد و ۹۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha