• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403030603543
  • خبرنگار : 50649

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد:

۶۰ درصد مردم شیراز از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند

۶۰ درصد مردم شیراز از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند

ایسنا/فارس معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر حدوداً ۶۰ درصد مردم از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، گفت: تنها راه‌حل این مشکل بزرگ افزایش زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی خواهد بود.

هادی شه دوست شیرازی امروز، ۶ خرداد در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه حمل و نقل در شیراز اظهار کرد: مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر شیراز سال قبل به مرحله تصویب رسید و همچون سند راهی تعیین‌کننده مسیر و چشم‌اندازی برای اجرای پروژه‌های خرد و کلان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز شد.

وی با یادآوری این نکته که شهر شیراز دارای جوان‌ترین ناوگان اتوبوس در سطح کشور است، گفت: در بحث ناوگان اتوبوس‌رانی ۱۲۳ دستگاه اتوبوس خریداری‌شده است که اغلب آن از طریق شهرداری خریداری‌شده و مابقی از طریق وزارت کشور به کلان‌شهر شیراز تزریق می‌شود و با درایت و تدابیر شورای اسلامی و شهرداری شیراز ۷۵ دستگاه میدل باس و ۴۵ دستگاه ون نیز خریداری و تا یک ماه آینده به ناوگان افزوده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: این کلان‌شهر حدوداً ۸۰۰ دستگاه اتوبوس دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دو قسمت یک ۲۰۰ دستگاه و یک ۳۰۰ دستگاه در سال جاری به این ناوگان اضافه خواهد شد که در نتیجه اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج و یک ناوگان مناسب را در خدمت شهروندان قرار خواهیم داد.

شه دوست شیرازی گفت: در حوزه تاکسی‌ها نیز نوسازی هزار دستگاه را در سال جاری انتظار داریم که این نکته می‌تواند نه‌تنها در ناوگان حمل‌ونقل ما بلکه در مبلمان شهری ما نیز تأثیرات مثبتی داشته باشد.

وی با اشاره به روند اجرایی خطوط مترو یادآور شد: خط یک و فاز یک خط دو مترو در حال حاضر بهره‌برداری شده است، خط ۳ که امتداد غربی خط یک مترو است در حال حفاری بوده و برای نخستین بار در جریان این پروژه از دستگاه حفار با قطر ۹ متر استفاده‌ شده است؛ یعنی ما را از اجرای دو تونل بی‌نیاز کرده و با اجرای یک تونل در حال پیشبرد پروژه هستیم و این امر بیش از ۲۰ درصد هزینه‌های ما را کاهش خواهد داد.

وی افزود: خط ۴ مترو شیراز نیز که دسترسی به حرم مطهر را امکان‌پذیر خواهد کرد کلنگ زنی شده است و اتفاق بزرگی را در جنوب شهر شیراز رقم می‌زند و نکته دیگر اینکه نقطه ارتباطی خط ۴ و ۱ مترو که مستقیماً از بافت تاریخی شهر شیراز عبور می‌کند و دسترسی به حرم مطهر و اماکن گردشگری را به‌شدت افزایش می‌دهد، جز پروژه‌های عمرانی ویژه است که مراحل اجرایی را طی می‌کند، با این تفاوت که در تونل حفرشده به‌جای استفاده از مترو از اتوبوس‌های برقی استفاده می‌شود که آلایندگی در این محیط را به حداقل برسانیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در پایان با اشاره به جانمایی شش پارکینگ در هسته مرکزی شهر شیراز باهدف تقویت حمل‌ونقل عمومی گفت: با توجه به مطالعات جامعه حمل‌ونقل ترافیک شهر شیراز در نقاط پرتردد و ترافیک را شش پارکینگ طراحی و جانمایی شده که یکی از آنها در قالب پارک‌سوار احمدی جنوبی است، مجموعه‌ای که از جنوب به حرم مطهر و بافت تاریخی توسط اتوبوس‌های برقی دسترسی پیدا می‌کند.

اختصاص پروژه‌های زیرساختی حوزه حمل‌ونقل از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقاط

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید گفت: در دوره ششم مدیریتی شورای اسلامی شهر شیراز بودجه این کلان‌شهر پنج برابر شده است و در سال ۱۴۰۳ بالغ‌بر ۳۰ هزار میلیارد تومان رقم خورد که این مهم قطعاً نشان‌دهنده نوع نگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز به مدیریت مناسب شهری و توسعه زیرساخت‌ها خواهد بود.

محمود صفایی افزود: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با دو مدل پروژه روبه‌رو خواهیم بود، یک دسته از این پروژه‌ها در نگاه اول ترافیکی محسوب می‌شوند مانند توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکسی و مترو و در ادامه پروژه‌های زیرساختی که در ظاهر عمرانی اما عملکرد و بهره‌برداری آن در حوزه حمل‌ونقل خواهد بود و باهدف تسهیل بخشیدن در تردد شهروندان اجرا می‌شود.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص پروژه‌های کلان حمل‌ونقلی در دست اجرا گفت: در حال حاضر از شرقی‌ترین نقطه شیراز که بزرگراه شهید استوار است تا غربی‌ترین نقطه که زیرگذر گویم را شامل می‌شود به پروژه‌های زیرساختی اختصاص‌یافته است.

صفایی در ادامه با اشاره به اینکه هدف همه پروژه‌های حمل‌ونقلی افزایش رفاه و ایمنی شهروندان است، ادامه داد: بزرگراه آیت‌الله حائری نیز از دیگر پروژه‌های مهمی است که بخش دوم آن در شش ماه اول سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین در خصوص بهسازی کمربندی جنوب شیراز با توجه به اینکه جز وظایف شهرداری هم نبود اما به دلیل رفع مشکلات شهروندان و کاهش حوادث، شهرداری شیراز ۱۸ کیلومتر از این مسیر را بهسازی و ایمن‌سازی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۴:۵۸

چون ناوگان اسنپ و تپسی به دلایل زیادی سرویس نمی‌دهند. باید لااقل یک ماه تو اسنپ یا تپسی باشی تا عدم کار کردن آنها رو بفهمی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۵:۱۶

به نام خداوند جان و خرد : خب نباید این همه زیاد از خودروهای شخصیشان استفاده کنند تا ترافیک و آلودگی هوا بسیار کم شود باید پلیس راهور طرحهای ترافیکی جدید را بر روی خودروهای همه کلان شهرهای ایران اسلامی اعمال کنند تا مردم نتوانند انقدر زیاد از خودروهای شخصیشان در شهرها استفاده کنند و باعث ترافیک‌های سنگین و آلودگی‌های هوای بسیار خطرناک بسیار سمی سرطان زا شوند که باعث شوند مدارس ادارت دانشگاه بخاطر آلودگی هوا مداوم تعطیل شوند الخصوص در فصل گرمای تابستان بسیار گرم سوزان که واقعاً در ترافیک‌های سنگین برای جسم جان بسیاری از افراد پای به سن گذاشته میان سال سالمند و خوردسالان کودکان بسیار در خطرناک است باعث سکته های قلبی مغزی می شود این آلودگی هوای وحشتناک بنابراین پلیس باید از طرح های جدید ترافیکی بر روی تمامی خودروهای شخصی و طرحهای ترافیکی ویژه در وسط شهرها مردانه اعمال کنند تا اکثریت مردم از وسایل حمل نقل عمومی استفاده کنند و وسایل حمل نقل عمومی سبک سنگین هم باید جدید و برقی شود همچون مترو و باید مترو را در تمامی سطح کلانشهر ها گسترششان داد . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله التوفیق .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۶ ۱۵:۳۳

به نظر شما برای شهری مانند شیراز که فقط‌ در ساعات محدود اتوبوس دارد و مترو هم ساعت محدودی کارایی دارد چه باید کرد به خصوص در مواقع بحرانی که حتی اسنپ هم جوابگو نیست پروژه های عمرانی شیراز هم که سالیان سال زمان میبرد