• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030603552
  • خبرنگار : 71496

پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره تحولات هفتم اکتبر از سوی گانتس

پیشنهاد تشکیل کمیته حقیقت‌یاب درباره تحولات هفتم اکتبر از سوی گانتس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند که «بنی گانتس»، عضو شورای جنگ این رژیم به کابینه بنیامین نتانیاهو پیشنهادی برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب جهت بررسی تحولات هفتم اکتبر و جنگ علیه غزه را داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» امروز نوشت که این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهادی برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی تحولات هفتم اکتبر و جنگ علیه غزه داد.

به گفته گانتس، تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب رسمی به جبران آسیب وارد شده از هفتم اکتبر به ساکنان اراضی اشغالی کمک خواهد کرد.

این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تشکیل چنین کمیته‌ای حامل این پیام مهم و یکپارچه برای ساکنان اراضی اشغالی است که تمامی دستگاه‌های دولتی و امنیتی و روسای آنها به انجام تحقیقات دقیق، واقع‌بینانه و حرفه‌ای در این زمینه و جذب دوباره اعتماد مردم پایبند هستند.

منابع نزدیک به گانتس اعلام کردند، کمیته تعیین خواهد کرد که از چه تاریخی درباره تصمیمات دو سطح سیاسی و نظامی تحقیق انجام خواهد شد.

در متنی که گانتس ارائه کرد، به این نکته اشاره نشده که تحقیقات از چه زمانی آغاز خواهد شد و در آن از عبارت‌های مبهمی استفاده شده است.

بر اساس متن این پیشنهاد، گانتس خواستار انجام تحقیقات درباره روند تصمیم گیری در دو سطح سیاسی و امنیتی پیش از آغاز جنگ شامل عملیات‌های مختلف در نوار غزه و نیز ابعاد مختلف تقویت قوا شد.

در متن این پیشنهاد به تحقیق درباره آمادگی‌ها برای آنچه «نبردی فراگیر و چند میدانی» خوانده می‌شود و به طور کلی نوار غزه، تشکل‌های مسلح و به شکل خاص جنبش حماس، مسائل مربوط به تهدیدهای امنیتی در مرزهای لبنان و سوریه و تصمیمات مسوولان دو سطح سیاسی و امنیتی در ارتباط با حمایت و تامین امنیت مناطق در مرحله پیش از آغاز جنگ  اشاره شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha