• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403030603581
  • خبرنگار : 50037

ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در «درگزین»

ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در «درگزین»

ایسنا/همدان مسئول بهزیستی شهرستان درگزین از ضرورت راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

فرانک محمدی یکشنبه ۶ خرداد در دیدار و بازدید امام جمعه درگزین از بهزیستی این شهرستان، اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان درگزین یکی از جمله شهرستانهایی است که میزان  آمار آسیب‌های اجتماعی مختلف آن پایین است اما با وجود این امر، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی این شهرستان نیز به تبع سایر شهرستانها امری ضروری است.

وی افزود: به منظور حمایت از افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی و در مواردی همچون کودک‌آزاری، همسرآزاری، کودکان خیابانی و کار، خودکشی، خانواده‌های در معرض طلاق، دختران و زنان در معرض آسیب و فراری و سایر موارد مسائل و مشکلات این اورژانس توانایی ارائه خدمات و  مداخله را  به نحو احسن دارد.

محمدی همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد و راه‌اندازی سرای سالمندان در شهرستان درگزین، ادامه داد: متأسفانه شهرستان درگزین فاقد پارک مناسب و سرای محله برای سالمندان بوده و همین امر نیاز شهرستان را برای ایجاد سرای سالمندان ضرورت دو چندان می‌کند.

وی بیان کرد: هدف بهزیستی شهرستان از پیگیری برای راه‌اندازی سرای سالمندان به هیچ وجه ایجاد سرای سالمندان شبانه‌روزی و فرهنگ‌سازی نگهداری سالمندان در سرای سالمندان نیست بلکه تصمیم داریم با راه‌اندازی سرای سالمندان به صورت کاملاً عملی و منطبق با بوم منطقه خدمات مناسبی در زمینه‌های مختلف از جمله توانبخشی، آب درمانی، اردوهای تفریحی و زیارتی با هدف ارتقا امید به زندگی و خردورزی و استفاده از تجربیات سالمندان در شهرستان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های لازم برای ایجاد چنین محلی برای سالمندان در شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌توان با حمایت لازم و با راه‌اندازی موسسه خیریه در بحث سرای سالمندان در ملک موقوفه با مشارکت خیرین اقدام کرد و برای این کار نیاز به ارائه طرح کلی خواهد بود.

محمدی همچنین با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی مرکز مشاوره روانشناختی این شهرستان در اواخر سال گذشته، یادآور شد: این مرکز مشاوره روانشناختی تحت نظارت بهزیستی یکی از نیازهای مهم برای مردم شهرستان بود که خوشبختانه با تحقق این نیاز سال گذشته این مرکز با اعتباری افزون‌ بر ۱۵۰  میلیون تومان توسط مدیریت بخش خصوصی با هدف ارتقاء سلامت و بهداشت روان مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کرد.

محمدی در ادامه خواستار حمایت از جامعه هدف بهزیستی، مراکز تحت نظارت بهزیستی و برنامه‌های آتی بهزیستی توسط مسئولان در ابعاد مختلف شد و گفت: در ایام هفته کرامت و هفته جمعیت مراسمی برای قدردانی و تجلیل از خانواده‌های خوش فرزند تحت پوشش بهزیستی با هدف ارج نهادن به تربیت نیکوی فرزندان در خانواده‌های خوش فرزند در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha