• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403030603591
  • خبرنگار : 50598

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان:

رئیس‌جمهور اجرای طرح بورسیه دانا را دنبال می‌کرد

رئیس‌جمهور اجرای طرح بورسیه دانا را دنبال می‌کرد

ایسنا/مرکزی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به طرح بورسیه دانا گفت: در این طرح به افراد مناطق محروم، بورسیه اعطا می‌شود و رئیس جمهور شخصا اجرای این طرح را دنبال می‌کرد.

یاسین کیخا، ششم خرداد ماه در آئین افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وجوه دولت و شهیدجمهور بحث نخبگانی و حمایت از نخبگان است.

وی با اشاره به اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی در حوزه نخبگانی افزود: با مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۰ و با اراده شخص رئیس جمهور، جذب نخبگان در دولت و نظام حکمرانی کشور تسهیل شد.

کیخا با بیان اینکه بنیاد نخبگان به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، گفت: رئیس هیات امنای بنیاد ملی نخبگان، رییس جمهور است. در طول هشت سال قبل از دولت سیزدهم، حتی یک جلسه هیات امنای بنیاد نخبگان تشکیل نشده بود ولی در دولت سیزدهم در طول سه سال، سه جلسه هیات امنا داشتیم.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به طرح بورسیه دانا اظهار کرد: در این طرح به افراد مناطق محروم، بورسیه اعطا می‌شود و رئیس جمهور شخصا اجرای این طرح را دنبال می‌کرد.

کیخا با بیان اینکه دیده شدن و تشکیل هیات‌های اندیشه ورز، اراده مستحکمی بود که دولت و رئیس جمهور داشتند، گفت: قرار بود در مرحله نهایی گفتاورد ملی نخبگان، نفرات برتر، طرح و ایده خود را به صورت مستقیم با رئیس جمهور مطرح کنند که متاسفانه ممکن نشد.

وی با بیان اینکه گفتاورد ملی نخبگان از ۲۲ اردیبهشت آغاز شده است، تصریح کرد: این رویداد در ۴ مرحله برگزار می‌شود و با توجه به انتخابات پیش رو قرار است ایده‌های این رویداد با نامزدهای ریاست جمهوری مطرح ‌شود و نامزدها نظر خود را پیرامون ایده‌ها خواهند داد.

کیخا اضافه کرد: گفتمان ملی نخبگان، فرصتی برای طرح نگرش‌های مختلف نسبت به چالش‌ها و مسائل پیچیده کشور است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: نخبگان در سطح عامیانه، افرادی هستند که اختراع و اکتشاف خاصی دارند ولی نخبگان در واقع افرادی هستند که در حکمرانی، تصمیم سازی و تولید پاسخ به مسائل کشور نقش ویژه‌ای دارند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha