• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403030603592
  • خبرنگار : 50175

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد

اختصاص ۳ گروه برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در مراتع بروجرد

اختصاص ۳ گروه برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در مراتع بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: سه گروه برای مهار آتش احتمالی در مراتع شهرستان در نظر گرفته شده است.

یحیی کریمی امروز (ششم خرداد ماه) در جلسه شورای اداری بروجرد که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه بارش‌های فراوان، سطح پوشش گیاهی افزایش داشته و احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها زیاد است. باید تلاش کنیم از وقوع آتش‌سوزی در مراتع جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: ارتفاع گیاهان در برخی قسمت‌ها تا نیم متر رسیده است و باید پیشگیری لازم برای آتش‌سوزی انجام شود. تلاش می‌شود سطح حریق نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد. سل گذشته ۱۳ فقره آتش‌سوزی در بروجرد به وقوع پیوست و امسال باید تلاش شود با اجرای برنامه‌هایی مانند آموزش از ایجاد حریق جلوگیری کرد.

او ادامه داد: عشایر بهتر است به مناطقی که پوشش گیاهی زیاد دارند، کوچ کنند تا از پوشش گیاهان اضافه برای چرای دام استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد اظهار کرد: مناطق بحرانی حریق در مراتع شناسایی شده‌اند و احداث آتش‌بر و گماردن دیده‌بان برای رصد آتش‌سوزی‌های احتمالی انجام شده است.

کریمی گفت: کسانی که اقدام به آتش‌افروزی در جنگل‌ها و مراتع کنند، از ۳ تا ۱۰ سال حبس می‌شوند. آتش زدن کاه و کلش مزارع نیز باعث آتش‌سوزی در مراتع می‌شود. در صورت حریق همه باید کمک و از امکانات و تجهیزات استفاده کنند تا آتش کنترل شود. البته لازم است اعتبار برای ایجاد پاسگاه حفاظتی در بخش اشترینان لحاظ شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: ایجاد آتش‌بُر در کنار راه و پارک شهید بهشتی ضروری است. همچنین کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش زمین‌های زراعی خودداری کنند، چون به بافت خاک آسیب می‌زند.

کریمی ادامه داد: باید همه طبیعت را حفظ کنند و این امانتی است که باید به آیندگان تحویل دهیم. کاشت نهال یکی از اقدامات در این زمینه است و در این راستا ۷۰۰ هزار نهال تولید شده است.

وی گفت: شهرستان بروجرد در لرستان کمترین حجم جنگل را دارد و برای افزایش جنگل، اقداماتی انجام شده است. ۵۰۰۰ اصله نهال جنگلی در پادگان ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه غرس شده است و به‌زودی در دامنه تپه شهدا نهال بلوط غرس خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد افزود: سطح آب‌های زیرزمینی کاهش یافته است و بحران آب داریم. در این راستا سه بند در حال ساخت است که می‌طلبد خیران وارد کار شوند، چون باید در آبخیزداری کمک شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha