• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403030603596
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

هیات‌های اندیشه‌ورز می‌توانند به حل مسائل کمک کنند

هیات‌های اندیشه‌ورز می‌توانند به حل مسائل کمک کنند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: هیات‌های اندیشه ورز در یک گفتمان تحولی و جهادی می‌توانند در حل مسائل موثر باشند.

فرزاد مخلص الائمه، ششم خرداد ماه در افتتاحیه اولین گفتاورد ملی نخبگان که در دانشگاه اراک برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی اصلی رئیس جمهور، تحول‌گرایی به همراه رویکرد جهادی بود.

وی با بیان اینکه هیچگاه تا این اندازه تحول در بین مدیران ارشد کشور وجود نداشته است، افزود: در تمام دوران مدیریتی شهید آیت الله رئیسی، تحول در رأس کار بوده است.

مخلص الائمه اضافه کرد: سند تحول قوه قضائیه با حضور بیش از هزار نخبه عرصه‌ حقوقی و قضایی کشور در زمان آیت الله رئیسی تدوین شد.

وی با اشاره به سند تحول دولت مردمی افزود: صدها سند تحولی در کشور ابلاغ شده ولی هیچ کدام به اندازه سند تحول دولت مردمی پیاده سازی نشده است. بخش قابل توجهی از سند تحول دولت مردمی پیش رفته و امیدواریم دولت آینده نیز پایبند به این سند باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در این بیانیه چهار بار واژه فاصله ذکر شده و عنوان شده است که فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها، همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را آزار می‌دهد ولی این فاصله توسط جوانان مومن، دانا و پرانگیزه طی‌شدنی است.

وی گفت: آنچه که مانع تحقق وضع مطلوب می‌شود، مسائلی است که در فاصله بین واقعیت‌ها و بایدها قرار گرفته‌اند و برای اینکه تحول ایجاد کنیم بایستی مسائل را حل کنیم.

مخلص الائمه با بیان اینکه هیات‌های اندیشه ورز در یک گفتمان تحولی و جهادی می‌توانند در حل مسائل موثر باشند افزود: نقش هیات‌های اندیشه‌ورز در شناسایی و اولویت‌بندی مسائل و شناخت راه‌حل‌ها در یک‌ چارچوب نظام‌مند است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه به زودی خروجی ۳۰ هیات اندیشه‌ورز استان را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: اگر اندیشه‌ورزی به سمت نظام گفتمان مسئله‌محوری نتیجه‌گرا حرکت کند، مسیر برای رسیدن به وضع مطلوب فراهم می‌شود.

وحید طهماسبی، رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی نیز اظهار کرد: یکی از رسالت‌های بنیاد، بحث حضور نخبگان در فضاهای مختلف تصمیم‌سازی کشور و اثربخشی نخبگان بویژه اثربخشی در فضای حکمرانی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر هوش و عقلانیت حکمرانی بالا برود، مردم با اهداف کشور هماهنگ می‌شوند، گفت: یکی از اتفاقات مثبت بنیاد نخبگان در سال گذشته، تشکیل هیات های اندیشه ورز بود و در سال جاری نیز رویداد گفتاورد ملی نخبگان برگزار خواهد شد تا این چرخه ادامه پیدا کند.

طهماسبی در رابطه با گفتاورد ملی نخبگان تصریح کرد: این رویداد حل مسئله، مسابقه‌ای است برای تمام اقشار جامعه که تا ۲۸ خرداد ثبت نام برای شرکت در آن، در سایت بنیاد نخبگان انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به موضوعات این رویداد گفت: گفتاورد ملی نخبگان محلی برای ارائه ایده‌های تحول آفرین در پنج حوزه مالی و پولی، منابع طبیعی، حکمرانی و سیاست‌گذاری، نظام سلامت و امنیت غذایی است که تمامی ایده‌ها در ۱۵ سطح ارزیابی می‌شوند و در نهایت نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

مجتبی ذوالفقاری، رئیس دانشگاه اراک نیز اظهار کرد: در حوزه پیشرفت در کشور به نخبگان نیاز داریم. وظیفه نخبگان این است که بذر ناامیدی را ریشه‌کن کنند و مشکلات را حل کنند چراکه هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد که راه حل نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایران سرشار از استعداد است، اضافه کرد: میراثی که امام خمینی(ره) برای ما گذاشت، میراث گران‌بهایی است که باید آن را تعالی بخشیم. 

ذوالفقاری با بیان اینکه نسل جدید سرشار از استعداد هستند، تصریح کرد: ما باید قدر نسل جدید را بدانیم و از استعدادهای آنها به بهترین نحو استفاده کنیم.

امین جلال منش، مشاور استاندار مرکزی در امر تحول نیز اظهار کرد: جهت گیری هیات‌های اندیشه ورز به سمت تحول است و باید با استفاده از ظرفیت نخبگان، حکمرانی دانش بنیان را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ موضوع در پنج محور در کشور نیازمند تحول هستند، گفت: در بحث تحول به دنبال جهش و طی کردن پر قدرت فاصله بین وضع موجود و وضع مطلوب هستیم.

جلال منش اضافه کرد: هیات‌های اندیشه ورز وظیفه نقد و شناسایی نارسایی‌های خط مشی‌های موجود، تصمیم سازی، تولید محصولات فکری راهگشا و نظریه پردازی را بر عهده دارند.

مشاور استاندار مرکزی در امر تحول افزود: در گفتاورد ملی نخبگان به دنبال حل مسائل اساسی استان و کشور به کمک نخبگان بومی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha