• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030603611
  • خبرنگار : 50042

استاندار گیلان:

با شهدای خدمت، میثاق می‌بندیم

با شهدای خدمت، میثاق می‌بندیم

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با باین اینکه ما منتظر دومین سفر رئیس‌جمهور به گیلان بودیم، گفت: جای شهید رئیسی در عرصه خدمت‌رسانی خالی است و ما جمع شده‌ایم تا میثاق ببندیم با شهدای عرصه خدمت؛ قول می‌دهیم بر اساس وعده رئیس‌جمهور شهید، بدون اینکه خللی ایجاد شود با قوت، به خدمت ادامه دهیم و همانطور که شبانه روز کار کردیم، تا تحقق برنامه‌ها و اهداف، تلاش‌ها مستمر باشد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز ۶ خردادماه در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در میدان شهدای ذهاب با حضور دکتر احمد وحیدی، وزیر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: امروز در سوگ بزرگمردی جمع شده‌ایم که به عنوان شهید جمهور، خادم الرضا، الهی و انقلابی، جهادی، خستگی ناپذیر، عالم مجاهد با تمام وجود مردم را دوست داشت و خدمت می‌کرد.

استاندار گیلان افزود: اخلاص، ایمان، مردم‌داری شهید آیت‌الله رئیسی برای ما الگو و اسوه بود و امروز جای این بزرگمرد در عرصه خدمت‌رسانی خالی است و ما از وجود ایشان محروم هستیم؛ امروز ما جمع شده‌ایم تا میثاق ببندیم با شهدای عرصه خدمت به مردم به ویژه رئیس‌جمهور عزیز، بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب «رئیسی عزیز» که توانست در عمر کوتاه مدیریتی کارهای بسیار بزرگی را به یادگار بگذارد.

با شهدای خدمت، میثاق می‌بندیم

وی ادامه داد: امروز میزبان وزیر مردمی و جهادی که عطر و بوی رئیس‌جمهور شهید و شهدای همراهش را می‌دهد هستیم که علی‌رغم همه مشغله‌ها در تهران، دعوت شما مردم گیلان را پذیرفتند و در این مراسم حضور پیدا کردند، لذا به ایشان به عنوان وزیر جهادی که همه حال در کنار رئیس‌جمهور کار می‌کرد، خیرمقدم می‌گوییم.

عباسی با بیان اینکه وزیر کشور همواره جویای وضعیت استان گیلان بوده‌ است، گفت: ایشان در سیل آستارا و حادثه تلخ کمپ لنگرود بلافاصله در محل حضور یافت و از مردم و آسیب‌دیدگان سیل و خانواده‌های حادثه کمپ ترک اعتیاد دلجویی کرد، در آتش‌سوزی شهرک امامزاده ابراهیم هم بلافاصله دستور داد که من حضور یابم و خدمات لازم ارائه شود که همچنان بر اساس منویات رئیس‌جمهور خدمات‌رسانی به مردم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اخلاق، منش و رفتار شهید رئیسی در وجود، تمام جان و دل ما اثر گذاشته و فقط وجه حقوقی ایشان نبود بلکه توسل و خادم الرضا بودن ایشان بر ما تأثیرگذار است، گفت: ما منتظر دومین سفر رئیس جمهور به گیلان بودیم تا کارهایی که خودشان دستور داده بودند و به بار نشسته بود را خدمت ایشان گزارش کنیم، شاید نتوانستیم آنطور که باید خدمات سفر اول را اطلاع‌رسانی کنیم اما منتظر سفر دوم بودیم تا با حضور ایشان پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.

استاندار گیلان ادامه داد: مردم گیلان قطعه ۸.۲ کیلومتر آزادراه منجیل رودبار را که ۱۴ سال در انتظار افتتاح بود، را فراموش نمی‌کنند که در این دولت به بهره برداری رسید، همچنین راه آهن قزوین رشت هم که نیمه‌تمام مانده بود، با دستور رئیس‌جمهور کار را شروع کردیم و در سفر اول به بهره‌برداری رسید. راه‌آهن رشت کاسپین هم آماده افتتاح بود که در سفر دوم به بهره‌برداری برسد اما متأسفانه از حضور ایشان محروم شدیم.

عباسی با اشاره به اینکه پروژه‌های دولت در سفر اول به ارزش ۲۰ همت همه غیر از مولدسازی کار شده است، بیان کرد: تسهیلات بانکی بیش از ۹۲ درصد تحقق یافته، همچنین مردم پل آستاراچای را فراموش نخواهند کرد، اقتصاد دریامحور که کریدور شمال به جنوب را فعال می‌کند هم از دستاوردهای دولت سیزدهم است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه راه‌آهن رشت به آستارا با سرعت در حال انجام است، گفت: اسکله گردشگری به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری بوده و همچنین در راستای رفع ناترازی برق زیرساخت‌ها فراهم شده است. در هفته دولت سال گذشته ۱۳۶۰ پروژه به ارزش ۴ همت و در دهه فجر سال گذشته ۱۵۲۹ پروژه به ارزش ۱۴ همت در استان افتتاح کردیم.  

وی با اشاره به آمادگی برای سفر دوم ریاست جمهوری ادامه داد: برای سفر دوم هشت همت پروژه عمرانی و هفت همت پروژه اقتصادی در مجموع ۱۵ همت پروژه آماده افتتاح داشتیم.

با شهدای خدمت، میثاق می‌بندیم

عباسی با اشاره به احیاء ۲۷۰ واحد تولیدی راکد گیلان در بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعتی گفت: راه‌اندازی مجدد صنایع پوشش گیلان از دستاوردهای پیگیری میدانی شهید آیت‌الله رئیسی است. نرخ بیکاری گیلان از ۹ درصد در ابتدای کار دولت به هفت درصد تقلیل پیدا کرد.

عباسی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی پسماند گیلان بیان کرد: لندفیل سراوان پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد، برای احداث خط جدید کودآلی لاکان هم پیمانکار جدید انتخاب شده و در حال حاضر روزانه کاهش تولید ۵۰۰ تنی زباله در استان داریم. همچنین رئیس جمهور در سفر اول با حضور در منطقه سیاه اسطلخ بازدیدی از وضعیت منطقه داشت که احیا و لایروبی این رودخانه انجام شده و حتی دو حلقه چاه کشاورزی با کمک بسیج سازندگی برای مردم حفر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha