• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403030603624
  • خبرنگار : 71469

هاشمی: پیگیری دغدغه‌های رئیس جمهور را در دستور کار قرار داده‌ایم

هاشمی: پیگیری دغدغه‌های رئیس جمهور را در دستور کار قرار داده‌ایم

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما هر آنچه که دغدغه رئیس جمهور بود را عملی کردیم و همچنان نیز پیگیر آن‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ایران، در حاشیه نشست ارزیابی عملکرد و پاسخگویی برخط خود، درباره کارهای مانده و نیمه تمامی که تصمیم داشت با آیت‌الله رئیسی در میان بگذارد، به خبرنگاران توضیح داد: واقعیت این است که در این مدت هر آن چیزی که رئیس جمهور در راستای سیاست‌هایی که در شورای عالی نوجوانان و جوانان و شورای عالی ورزش مطرح کردند را در دستور کار خود قرار دادیم. بخش‌هایی هم اجرایی نشد که الان آن‌ها را در دستور کار داریم. 

او ادامه داد: به عنوان مثال ایشان اعلام کردند طرح آمایش سرزمین باید در ۴ ماه انجام شود و بعد از آن که در شورا تصویب شد، اجرایی شود. ما تمام مقدمات کار را انجام دادیم. در ۳۱ استان بالای هزار نفر درگیر این پروژه شدند و ۱۰۰ هزار مکان هم در تمامی دستگاه‌ها شناسایی شد. هر آنچه که دغدغه بود را عمل کردیم. در حوزه جوانان اعلام کردند این شورا باید شورای عالی نوجونان و جوانان باشد چون دغدغه‌های ایشان به زمان نوجوانی برمی‌گردد که در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مطرح شد و در دستور کار است. پیش نویس لازم را هم انجام داده‌ایم و به مراجع مربوطه تحویل داده‌ایم. 

وزیر ورزش تاکید کرد: البته یک نگاه‌ دیگر هم وجود داشت که فعلا گفتند کارهایی که قول داده‌اند را باید عملی کنیم تا مردم رضایت کافی داشته باشند. ما باید به عنوان مثال اگر ۱۰ قول می‌دهیم، باید آن‌ها را عملی کنیم سپس وعده‌های دیگر بدهیم. در دولت قبل فقط کلنگ زدند، اما چیزی انجام نشد و در این دولت اینطور نبود که بدون انجام قول‌های داده شد، سراغ طرحی دیگر رفته و نیمه کاره رها شود.

او همچنین درباره نامگذاری کاروان المپیکی ایران با عنوان «کاروان خادم الرضا» نیز اظهار کرد: بعد از این اتفاقات غیر منتظره که رخ داد ما این تصمیم را گرفتیم. این موضوع را در کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک مطرح کردیم تا بررسی کنند و با توجه به اینکه در راس دو کمیته ما افرادی هستند که دغدغه فرهنگی و نظام را دارند، با توجه به این اتفاق نام کاروان جمهوری اسلامی ایران را به خادم الرضا تغییر دادند. امیدواریم ورزشکاران ما هم با کمک امام رضا (ع) نتایج خوبی بگیرند. ما تا امروز ۳۴ سهمیه المپیک در ۸ یا ۹ رشته داشته‌ایم و به دو سه رشته دیگر هم امید داریم. 

او درباره حکم جدید شعبه تجدید نظر علیه رئیس فدراسیون جودو مبنی بر تصرف در اموال دولتی نیز توضیح داد: طبق چیزی که من می‌دانم این حکم شکسته است. اگر جدید باشد من خبر ندارم و هر آن چیزی که قانون باشد ما باید اجرا کنیم. 

هاشمی درباره تاثیر اجلاس شانگهای روی ورزش نیز گفت: ۹ کشوری که در اجلاس شانگهای حضور دارند حدودا ۵ - ۶ تا از آن‌ها در ورزش جهان سرآمد هستند. قرار بود یکم خرداد شهید امیر عبداللهیان در این اجلاس حضور پیدا کنند و در کنار آن هم قرار بود وزرای ورزش هم باشند. لذا ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در جلسه وزرای ورزش شرکت کردیم و جلسه خوبی هم بود. سکوت یک دقیقه‌ای هم در ابتدای اجلاس داشتند و بدون استثنا همه وزرا در سخنرانی‌های خود ابراز ناراحتی و همدردی کردند.

او تصریح کرد: مطالب خوبی هم مطرح شد تا توسط ورزش به منافع مشترک خودمان برسیم؛ مثل برگزاری دوره‌ها، اردوهای مختلف و اعزام ورزشکاران به کشورهای دیگر. دو ماه قبل هم ما پیشنهاد داده بودیم که مسابقات فوتسال کشورهای پیمان شانگهای تحت عنوان جاده ابریشم برگزار شود که در دستور کار قرار گرفت و باید در جلسه نهایی به تصویب برسد. پیشنهاد دادیم که جلسه‌ای هم در تهران برگزار شود. روسیه هم پیشنهاد داد تا یک سازمانی را تشکیل دهند تا ارتباط بیشتری از طریق ورزش با هم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha