• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403030603645
  • منبع : وزارت مسکن و شهرسازی

استانداردهای آموزش فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان تدوین می‌شود

استانداردهای آموزش فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان تدوین می‌شود
عکس تزئینی است

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: فراگیر شدن محصولات و فناوری‌های دانش‌بنیان از طریق ترویج و آموزش امکان‌پذیر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی اکبر حدادی هرندی در بازدید مدیران معاونت آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مراحل تولید محصولات دانش‌بنیان عایق‌های الاستومری، لرزه‌گیرهای مکانیکی و سیستم پشتیبانی و نصب‌ تاسیساتی، گفت: صدور گواهینامه فنی محصولات یا اعطای نظریه‌ فنی سیستم‌های جدید، آغاز راه مشترک وزارت راه و شهرسازی با کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان است و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درصدد است با بررسی مشکلات و رفع چالش‌های فنی به شرکت‌های دانش‌بنیان در توانمندسازی و تجاری‌سازی محصولاتشان کمک کند.

معاون آموزش و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به دغدغه‌های مدیریت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بازگشت سرمایه‌ تولید محصولات دانش‌بنیان، گفت: دسترسی به نیروی کار متخصص و ماهر برای توسعه و تولید محصولات دانش‌بنیان، برخورداری از دانش تخصصی و مهارت‌های لازم برای توسعه و تجاری‌سازی محصولات و همچنین ساختار سازمانی مناسب و انعطاف‌پذیر که بتواند به نیازهای متغیر بازار پاسخ دهد، از جمله دغدغه‌های مشترک شرکت‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، هرندی با تاکید بر اینکه برای حمایت و رفع چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خلأ قانونی وجود ندارد، افزود: با استفاده از ظرفیت قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی می‌توان استانداردهای آموزشی و صلاحیت‌های حرفه‌ای مشاغل جدید فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان را تدوین، تصویب و اجرا و حتی دانش فنی آن را صادر کرد.

وی در پایان گفت: برای ترویج و معرفی محصولات و همچنین اجرای آموزش‌های تخصصی و مهارتی، تمام ظرفیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha