• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403030603648
  • خبرنگار : 50163

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

توکل همیشگی به خدا از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود

توکل همیشگی به خدا از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: توکل همیشگی به خدا از ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود، به طوری که توکل همواره در وجود ایشان موج می‌زد.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (یکشنبه ۶ خرداد ماه) در مراسم گرامی‌داشت شهدای خدمت که در تیپ ۲۱۶ مستقل زرهی شهید مخبری زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۵۹ کشور ما از زمین، هوا و دریا مورد هجوم صدام قرار گرفت، اظهار کرد: صدام به تنهایی جنگ نمی‌کرد و کشورهای بسیاری حامی وی بودند به طوری که در پایان جنگ از ۱۷ کشور اسیر داشتیم و ۴۷ کشور نیز رسما از صدام حمایت کردند.

وی با بیان اینکه بارها این تعبیر را گفته‌ام که در دوران دفاع مقدس جنگ جهانی سوم رسما شروع شده بود، تصریح کرد: در این جنگ ایران یک طرف و تمام دنیا یک طرف و پشتیبان صدام بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه وزیر خارجه وقت عراق یعنی طارق عزیز روز سوم جنگ مصاحبه‌ای کرد و گفت ما کنارمان سه ایران باشد بهتر از یک ایران است، تصریح کرد: شب هفتم دفاع مقدس نیز صدام مصاحبه بین‌المللی انجام داد و گفت پیشنهاد اول من این است که ایران فکر صدور انقلاب را از سرش بیرون کند و پیشنهاد دوم نیز این است که خلیج فارس نداشته باشیم بلکه باید این خلیج عربی شود همچنین ایران باید نسبت به تجزیه کردستان، خوزستان و سیستان اقدام کند.

خاتمی با اشاره به اینکه عراقی‌ها بعد از فتح خرمشهر بر روی دیوارهای این شهر نوشته بودند آمده‌ایم تا بمانیم، توضیح داد: دو لشکر کامل صدام فقط خرمشهر را محاصره کرده بود زیرا صدام گفته بود که اگر ایران خرمشهر را آزاد کند ما کلید بصره را به آنها خواهیم داد و آنان حتی فکر هم نمی‌کردند که ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند.

او با اشاره به اینکه در دوران جنگ ۱۷۸ موشک به دزفول که سمبل مقاومت نامگذاری شده است اصابت کرده بود، گفت: این شهر مورد اصابت بیش از ۱۷۰۰ گلوله تانک نیز قرار گرفت.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کشور ما حوادث بسیار سختی را پشت سر گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به حادثه هفتم تیر ماه اشاره کرد، افزود: علی‌رغم اینکه این حوادث بسیار غمگین و سنگین بود از کارهای کشور عقب نیفتادیم.

خاتمی با بیان اینکه سومین روز پیروزی انقلاب جنگ مسلحانه به قصد تجزیه‌طلبی در کردستان شروع شد و این قائله تمام نشده خلق عرب در خوزستان جنگ مسلحانه راه انداختند، اضافه کرد: در همین دوران شاهد جنگ مسلحانه خلق بلوچ، خلق ترکمن و آذربایجان نیز بودیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه قدرت‌های بزرگ حاضر نشدند واژه انقلاب را در رابطه با انقلاب اسلامی ایران به کار ببرند، اذعان کرد: آمریکا از انقلاب ما به عنوان یک شورش کور یاد می‌کرد و سه ماه نیز وقت برای فروپاشی انقلاب معین کرده بود و روسیه سوسیالیستی نیز از واژه قیام استفاده می‌کرد.

خاتمی با اشاره به اینکه پرچم انقلاب را کسانی می‌توانند بردارند که دو ویژگی برجسته داشته باشند، اذعان کرد: این ویژگی‌ها شامل داشتن بصیرت، دوست و دشمن‌شناسی، موقعیت‌شناسی و اهل مقاومت بودن است‌ که زمینه بصیرت شاخص و معیار از همه مهم‌تر بوده که دیروز امام راحل بود امروز نیز مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ما هر وقت پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم، توضیح داد: هر جا به این موضوع عمل نکرده‌ایم با چالش مواجه شده و اما و اگر داشته‌ایم.

وی با اشاره به تشییع پیکرهای باشکوهی که برای امام راحل، شهید آیت‌الله رئیسی و سردار سلیمانی صورت گرفت، توضیح داد: مقام معظم رهبری فرمودند: شهید سلیمانی خطرناک‌تر از سردار سلیمانی برای دشمنان است زیرا شهید سلیمانی برای همه الگو شد و به اندازه یک تاریخ اثرگذار شد.

امام جمعه زنجان در ادامه با توضیح اینکه یکی از شاخصه‌های شهید آیت‌الله رئیسی این بود که توکل در وجود ایشان موج می‌زد، تصریح کرد: وقتی توکل باشد خداشناسی قوی می‌شود و امید و اراده بالاتر می‌رود و انسان ترس و بیم دربرابر دشمن به خود راه نمی‌دهد که این یک درس برای ما است.

خاتمی با یادآوری اینکه همه ما یک روز به دنیا آمدیم و یک روز نیز از دنیا خواهیم رفت، ادامه داد: به دنیا آمدن ما به اختیار خودمان نبوده است و زمان مردن‌مان را نیز خودمان تعیین نمی‌کنیم و در این بین فرصتی به نام عمر به ما داده شده است که هر کس نقش خود را ایفا می‌کند و از دنیا می‌رود که بعضی‌ها نمی‌میرند که آنها شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا با شهادت جاودانه شدند، بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید به آنهایی که در راه خدا جان خود را فدا کرده‌اند مرده نگویید بلکه آنها زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به خیل عظیم جمعیت در تشییع پیکر شهدای خدمت در کشور، توضیح داد: در مشهد و سایر شهرهای کشور نیز شاهد خیل عظیم جمعیت در مراسم‌ها بودیم که این عزت را خدا به انسان می‌بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha