• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403030603656
  • خبرنگار : 71974

مناظره دانشجویی با گزاره آزادسازی آموزش و بهداشت برگزار شد

مناظره دانشجویی با گزاره آزادسازی آموزش و بهداشت برگزار شد

در یکی از مناظرات دانشجویی در دوازدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران که در دانشگاه علم و فرهنگ با گزاره آزادسازی آموزش و بهداشت برگزار شد، گروه رعد از استان سیستان و بلوچستان با کسب آرای داوران به عنوان تیم برتر موفق شد به دور دوم این مسابقات راه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، در نخستین روز از مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران تیم رعد از استان سیستان و بلوچستان و تیم ذوالفقار از استان مازندران، رأس ساعت ۱۰:۳۰ در سالن دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی مناظره خود را درباره گزاره آزادسازی آموزش و بهداشت آغاز کردند.

تیم رعد متشکل از فاطمه میر، فاطمه بهرامی مقدم، نسترن نارویی و زهرا کیاستی‌فر در موضع موافق با گزاره استدلال خود را به این شرح بیان کرد: چارچوب نظری آزاد سازی آموزش و پرورش، درمان و بهداشت برخلاف اصول ۳، ۲۹ ، ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی است. یکی از ارکان تشکیل حکومت، نیازمندی جامعه به یک ساختار منسجم برای آموزش جامعه و بهداشت آن است.

در اصول مذکور، دولت موظف شده است تا این مهم را به نحو احسن اجرا کند و آزاد سازی آن بستر کم توجهی به مهمترین ارکان حکومت است! آزاد سازی در این دو وظیفه به هر معنا، موجب می‌شود تا نظام طبقاتی افزایش یابد و مافیای این دو وظیفه در بستر قانونی، جان دوباره بگیرد.

به تأکید متخصصان این عرصه، این دو نهاد باید بومی سازی شده و برای خودمان باشد وگرنه زمینه برای ورود اسناد بالا دستی بین المللی که با فرهنگ و بوم کشور ایران، تناقضاتی دارد مهیا می شود و تیم ذوالفقار  نیز متشکل از زهرا شیدعلیپور، علی ابراهیمی، حسین سلطانیان و بهاره نوری در موضع مخالف با گزاره اظهار کرد: سلامت و آموزش همیشه در طول تاریخ توجه بشر را به خود جلب کرده است و تامین این دو خواسته نقش مهمی در ارتقای زندگی بشر دارد.

مطابق قانون اجازه آزادسازی آموزش و بهداشت به دولت داده شده است و آزادسازی بر خلاف قوانین نیست.

گفتنی است، در پایان این رقابت تیم «رعد» با کسب ۸۳.۵ امتیاز به مرحله دوم مسابقات که هفتم خرداد ماه برگزار می‌شود، راه پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha