• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403030603680
  • منبع : وزارت دادگستری

ظهر امروز در وزارت دادگستری

مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه برگزار شد

مراسم بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه برگزار شد

مراسم ترحیم و بزرگداشت رییس جمهور شهید و هیات همراه در وزارت دادگستری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ مراسم یادبود و بزرگداشت شهید آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس جمهور مردمی و همراهان شهیدش به میزبانی وزارت دادگستری و با حضور امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، سیدعلی رییس الساداتی برادر رییس جمهور شهید، رییس سازمان زندان‌ها، جمعی از قضات، مسئولان کشوری و معاونین، مدیران و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد.

وزیر دادگستری در این مراسم و در سخنانی فقدان رییس جمهور شهید را ضایعه و خسارتی جبران‌ناپذیر برای کشور برشمرد و گفت: در طول بیش از ۲۰ سال همکاری و آشنایی با شهید آیت الله رئیسی جز صفای باطن، طهارت روح و دغدغه رفع مشکلات کشور ندیدم.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی والا و مثال‌زدنی آن شهید گرانقدر افزود: شهید آیت الله رئیسی به حق در کلام‌ مقام معظم رهبری جامع الاطراف معرفی شدند، ایشان جمعی از بهترین فضایل اخلاقی و بالاترین صفات انسانی بودند.

وی اخلاق خوش و تواضع شهید رئیسی را از جمله ویژگی‌های شخصیتی ایشان برشمرد و گفت: آیت الله رییسی در طول عمر با برکت خود در مناسب و جایگاه‌های مختلف و مهمی حضور داشتند اما هیچ منسب و مقامی در شخصیت و اخلاق و روحیه تواضع ایشان اثر نداشت.

وزیر دادگستری با ذکر خاطراتی از شهید آیت الله رییسی، دغدغه همیشگی و نگرانی خاطر ایشان را موضوع معیشت و شرایط زندگی مردم عنوان کرد و افزود: احساس مسئولیت مثال زدنی، خستگی ناپذیری، فسادستیزی، صبر و بردباری و تواضع از شهید رئیسی شخصیتی بی‌نظیر ساخته که باعث شده ایشان پس از شهادت هم در اذهان و دل‌های همه ما حضور دائمی داشته باشند.

رحیمی به حضور حماسی مردم در تشییع پیکر پاک شهید آیت الله رییسی و همراهان شهیدش اشاره کرد و گفت: فارغ از هرگونه اختلاف نظر و دیدگاه، مراسم تشییع شهدای سانحه هوایی محل اجتماع اقشار مختلف مردم و همه طیف‌های سیاسی و اجتماعی بود که نشات گرفته از وجود با برکت و پاک آیت الله رییسی و عامل انسجام و وحدت ملی و همدلی در کشور شد. اعلام عزای عمومی و عزاداری مردم در برخی کشورها نکته مهمی است که نشان از نفوذ شخصیتی شهید رییسی در دل توده‌ها و جایگاه والای ایشان در میام دولتمردان بود.

وی همچنین به عهد و پیمان اعضای کابینه دولت سیزدهم برای خدمت همه جانبه با تمام توان و همت در دوران باقیمانده از این دولت اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم برای تشییع پیکر آیت الله رییسی به عنوان حقی بر گردن ماست و تلاش داریم با خدمت بیشتر و به کارگیری همه توان خود برای گره‌گشایی از مشکلات و حل مسایل کشور این دین را ادا کنیم.

پس از سخنان وزیر دادگستری، مراسم عزاداری و مرثیه‌سرایی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha